Monk Guide 1.0.4 by Projax

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148
Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 22.08.2012, 19:18 hod.

Ahoj lidi,

na úvod jen podotknu, že nejde o nějaký závratný know how. To co tu budete pročítat je čistě moje doporučení jak hrát monka v patchi 1.0.4 (zejména farm act 2 + 3) a to bude sloužit asi spíš lidem, co do toho tolik nevidí / nemají na to moc čas.

Build

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/m ... YXU!babaca

detailnější info:
spirit generator : "Way of the hundered fist + Fist of Fury" z důvodu, že je to dost podobné "Fist of thunder" až na jeden detail a to, že každý hit aplikuje na nepřítele dotku, která dává 100% wep dmg over 5sec + Generuje více spiritu.
Je to skvělá abilita proti ranged mobům, nejen, že nás to teleportuje přímo k nim, ale díky té dotce si držíte dps i když zrovna nemlátíte // musíte utíkat pryč.
NEBO
"Fist of Thunder + Thunder clap" - Podobný jako WothF , ale s lepšími koeficienty, tzn pokud zrovna nemáte problém a nemusíte kitovat tak se FoT vyplatí více.

secondary skill : "Seven side strike + Sudden assault" - tato abilita je vylepšena v patchi tím, že dává extrémně velkou dmg (pro představu v mém gearu dá jediný útok critem 400k dmg) - skvělé pro farmu act 2 i 3. Je to exkluzivní dps skill, který při správném načasování lze použít jako extrémně účinnou ofenzivní abilitu, ale i jako velmi dobrou defensive abilitu (když to dobře načasujem se serenity)

1. utilita : "Breath of Heaven + Blazing wrath" - nejenže to slouží jako super heal do "Oh s*it" situací, ale taktéž je to skvělý boost naší dmg (15% na 45sec - lze držet 100% uptime).

2. utilita : "Blinding flash +faith in the light" - Zase opět extrémně účinný defenzivní cooldown, ale zároveň extrémně silný offenzivní cd, když se dobře načasuje se SSS a Mantrou of conviction.

3. utilita : "Mantra of conviction + Overawe" - čistě offenzivní abilita, která nám zvyšuje Dmg do příšer

Defensivní skill : "Serenity + Peaceful Repose" - Obranná abilita, která nam dá imunitu a také nám doplní zdraví.

1. passive : "Transcendence" - Pasivní ablitita, která nám doplňuje zdraví podle vynaloženému spiritu.

2. passive : "seize the initiative" - Defenzivní passivní skill, který nám zvyšuje armor podle dexteryty

3. passive : "One with everything" - Defenzivní passivní skill, který nám dá allressit podle počtu nejvyššího element ressitu.


Herní styl

Detailnější postup budu rozvádět ve videích na mém youtube channelu, ale tak víceméně pro představu: Když narazíte na champion pack , tak se musíte nejprve rozhodnout jakým stylem je nejlepší na něj vyrukovat.
Pokud víte, že je to pack, který vás je schopný zabít poměrně rychle (např. Desecrator+molten+jailer) Pak je dobré využívat ability spíše na deffenzivní styl - tzn. používat blind na útěk od příšer a SSS nakombinovat se Serenity k 5-6sec imunitě.
Na druhou stranu pokud potkáte vyloženě lehkou kombinaci tak lze tyto skilly použít v jiném pořadí - začnete tím, že zapnete mantra of conviction a posléze ihned dáte blinding flash a hned na to SSS, tím získáte ze SSS největší dps output.

Samozřejmě tu nebudu rozebírat různé kombinace na to můžem navázat v diskuzi. Tohle byli takové rychlé dva případy.

Itemizace

Lehké čtyři body
Allressist na hodnotu aspon 600
Dual wield
Life on hit aspon 800-1200
Crit + crit hit dmg IAS

můžete se inspirovat u mého monka


Závěr
Z mé přiručky si vemte to, co by vám pomohlo a budu rád za každý váš příspěvek, nebo build, který sem postnete. Jelikož dělám youtube videa, tak budu rád zkoušet nové buildy a uvidíme co bude nejefektivnější. Link na můj channel mám v podpisu a zítra vydám video z mé dnešní farmy act 2


PS: tuto guide budu upravovat podle nových trendů co uvidím, případně doplním jiné styly hraní

Projax
Naposledy upravil(a) Projax dne 23.08.2012, 16:07 hod., celkem upraveno 1 x.

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 22.08.2012, 19:18 hod.

Rezervace

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 22.08.2012, 21:12 hod.

Tak po dalším testování (zátěžový test akt 3) jsem dospěl k závěru, že ten build je hodně solidní, i když to trošku na act 3 pozměním až si vyfarmím druhou LoH+crit hit dmg wepnu

plechi
Wraith
Příspěvky:106
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Plechi#2633

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od plechi » 23.08.2012, 10:44 hod.

Jsem rád za podobný témata, ale toto je možná trošku unáhlený post ohledně 1.0.4 buildu pro monka a to hlavně proto, že:

- jediný rozdíl oproti optimálnímu buildu v 1.0.3 je Seven Sided Strike (i když já si myslím, že SW+Cyclone udělá víc práce)
- podobný dualwield za rozumný peníz co máš ty měl před 1.0.4 jediný benefit - možnost LoH + CRIT DMG + DEX na zbraních (protože tahle kombinace na jedné zbrani byla extrémně drahá).
- boost DPS dualwieldu je zanedbatelný (oproti štítu s 8-10% CRIT), pokud nemáš zbraně s DEX + CRIT DMG + socket za desítky miliónů
- v patchi 1.0.4 zbraně posilují a cena jednoruček s LoH + CRIT + DEX půjde dolů a pak už nebude žádný důvod pro dualwield (opět ale platí, že za dostatečnou sumu se už může dualwield vyplatit)

- takže optimální cesta v 1.0.4 je podle mě 1H + board

Ještě bych doplnil, že LoH není nezbytnost - s LifeSteal s base DPS 30-40k se už dá solidně hrát s offenzivně laděným buildem.
Monk 60lvl - soloed inferno
Plechi#2633 - D3 profile

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 23.08.2012, 11:16 hod.

díky za post.

No abych nějak odpověděl, unáhlené to neni, jelikož tento post budu upravovat podle informací, které postupem času nasbírám. Jinak sword and board jsem již hrál a musím říct, že dps s ním by měla být menší, ale zase za cenu extra survivalu = podle obtížnosti packu atd lze mezi dualem a štítem switchovat.
- SW+cyclone udělá víc práce na trashi, ale na rare mobech // bossfightech při správnem načasování udělá seven side daleko více + je to skvělý def cd. Když sem si to počítal tak s mým gearem průměrně při dobrém načasování dám 1 SSS 1 800 000 v průměru samozřejmně někdy víc někdy míň. Při act 2 elite tím občas oneshotnu pack.
- Právě díky klesajícím cenám bude tento build rozhodně přístupnější a díky super zbraním to bude efektivnější než SW and board.
- No a co se týče life stealu tak ten musím pořádně ozkoušet jakmile se dostanu na rozumnou hranici dps

Každopádně jak sem avizoval , toto není nějaký know-how o tom jak hrát monka. Je to jen můj pohled na věc a spousta lidí tu může brát inspiraci a upravovat si build jak chce. Každopádně myšlenka Sword and Board je dobrá, ale fakt si myslím, že se vyplatí si štít nosit v báglu a switchovat jen v nutných případech. Neb jak jsem napsal dal jsem s tím act 3 celkem napohodu. A to můj gear není nijak závratný.

Edit: Kdyžtak postni svůj build a já si ho ozkouším.

plechi
Wraith
Příspěvky:106
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Plechi#2633

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od plechi » 23.08.2012, 11:35 hod.

Projax píše:díky za post.

No abych nějak odpověděl, unáhlené to neni, jelikož tento post budu upravovat podle informací, které postupem času nasbírám. Jinak sword and board jsem již hrál a musím říct, že dps s ním by měla být menší
Toto je právě jádro pudla - měla by být, ale u většiny lidí, co vídim a hrají DW není. Naloadujou si dvě průměrný zbraně bez pořádnýho CRITu a stačí jim boost 15% IAS, což ale nemá smysl, pokud ti štít dá 10% CRIT (vyjde to na stejno při 150% CRIT DMG). Podle mě se DW vyplatí jen případě masivního (>150%) CRITu na obou zbraních (vzhledem k DPS).
Projax píše: - SW+cyclone udělá víc práce na trashi, ale na rare mobech // bossfightech při správnem načasování udělá seven side daleko více + je to skvělý def cd. Když sem si to počítal tak s mým gearem průměrně při dobrém načasování dám 1 SSS 1 800 000 v průměru samozřejmně někdy víc někdy míň. Při act 2 elite tím občas oneshotnu pack.
Souhlas, musím taky vyzkoušet s 1.0.4
Projax píše: - Právě díky klesajícím cenám bude tento build rozhodně přístupnější a díky super zbraním to bude efektivnější než SW and board.
To si právě nemyslím :-) Ale záleží jakou efektivitu myslíš - já řeším vesměs poměr cena/výkon.

Jinak build (pre-1.0.4 klasika) a cca equip checkni v profilu. S ne-MF equipem a 1h+board mám 42k RAW DPS.
Naposledy upravil(a) plechi dne 23.08.2012, 12:03 hod., celkem upraveno 1 x.
Monk 60lvl - soloed inferno
Plechi#2633 - D3 profile

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 23.08.2012, 11:49 hod.

ah vidím, no takový podobný build sem používal. mě zatím vychází onehandy líp jak štít. Každopádně mám v plánu vyzkoušet a udělat i nějaký build na two hand a až mi padne pořádný štít s aspoň 200 dexu tak se pak uvidí no. Já sám ještě potřebuju na dual wield sehnat jednu zbraň jelikož moje fista je ještě slabá.

Video z act 2 s mým buildem a dual wieldem uploadnu snad během dne tak to sem pak postnu. Jinak mám na youtube pre 1.0.4 farmu act 3 a vlastně i bosskilly se sword and board

Uživatelský avatar
orisk93
Wraith
Příspěvky:170
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od orisk93 » 23.08.2012, 15:35 hod.

spirit generator : Zvolil jsem "Way of the hundered fist + Fist of Fury" a to zejména z důvodu, že je to dost podobné "Fist of thunder" až na jeden detail a to, že každý hit aplikuje na nepřítele dotku, která dává 100% wep dmg over 5sec + Generuje více spiritu.
Je to skvělá abilita proti ranged mobům, nejen, že nás to teleportuje přímo k nim, ale díky té dotce si držíte dps i když zrovna nemlátíte // musíte utíkat pryč.
1, můžeš mi to prosím rozepsat výhody a nevýhody WothF?

FoT Thunderclap regeneruje vice spiritu, má největší skrytý IAS a regeneruje nejvice HP pres LOH ne? a WothF te neteleportne k mobum ne?

2, pokud farmíte hravě, tak se dá SSS vymenit za serenity místo SW...a když už nechám serenity tak ta runa na prdloužení udělá více práce ne?
1. passive : "Transcendence" - Pasivní ablitita, která nám doplňuje zdraví podle vynaloženému spiritu.
3, udělá to více práce než resolve?

4, zkoušeli jste někdo Exploding Palm a Wave of Light

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 23.08.2012, 15:43 hod.

at 1. Výhoda WothF je právě ta dotka a nevýhoda je ten snížený koeficient na special věci. Takže tady je volba jen na vás. Já si ten FoT zkusím. WothF také teleportuje.

at 2. No tohle je taky k zamyšlení, ale myslím si, že ten heal mi vyjde lépe než sekunda navíc když to můžu nachainovat se SSS. Jinak problém je ten, že sweeping se těžko dá uživit, když chceš refreshovat mantru na cd.

at 3. Resolve si plánuji dát až nasbírám víc life on hit abych se mohl lépe držet v act 3. (anyway vyzkouším). Viděl bych to tak na 1000-1200 LoH a pak přehodím resolve

at 4. Ještě sem to netestoval, ale také to mám v plánu, ale pokud to někdo otestuje tak budu rád když sem napíše své závěry.

v0kurka
Burning Soul
Příspěvky:770

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od v0kurka » 23.08.2012, 15:46 hod.

Projax píše:
at 2. No tohle je taky k zamyšlení, ale myslím si, že ten heal mi vyjde lépe než sekunda navíc když to můžu nachainovat se SSS. Jinak problém je ten, že sweeping se těžko dá uživit, když chceš refreshovat mantru na cd.
moc jsem to tu nečetl, ale tohle se mi zdá divné... sweeping wind stačí nahodit jednou na každou skupinu monster (to může být pack, nebo taky celá "místnost"). nahodíš ho prostě na začátku. předpoklad je, že mantru máš z předchozího boje. kde je tedy problém s tím neuživením?

plechi
Wraith
Příspěvky:106
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Plechi#2633

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od plechi » 23.08.2012, 15:54 hod.

Projax píše:
at 2. No tohle je taky k zamyšlení, ale myslím si, že ten heal mi vyjde lépe než sekunda navíc když to můžu nachainovat se SSS. Jinak problém je ten, že sweeping se těžko dá uživit, když chceš refreshovat mantru na cd.
Podle mě je SW+Cyclone jedna z hlavních složek damage a vyplatí se. Pre-patch stav byl takový, že jediný FoT měl takový spirit generátor, že jsi mohl se SW zároveň spamovat mantru a ještě zbylo dost spiritu na další spuštění SW. Teď posílili generátor WotHF, musí se to zkusit ...

Ale kdybych si měl vybrat, tak mám radši SW, než spamovat MoC.
Monk 60lvl - soloed inferno
Plechi#2633 - D3 profile

plechi
Wraith
Příspěvky:106
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Plechi#2633

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od plechi » 23.08.2012, 16:01 hod.

v0kurka píše:
Projax píše:
at 2. No tohle je taky k zamyšlení, ale myslím si, že ten heal mi vyjde lépe než sekunda navíc když to můžu nachainovat se SSS. Jinak problém je ten, že sweeping se těžko dá uživit, když chceš refreshovat mantru na cd.
moc jsem to tu nečetl, ale tohle se mi zdá divné... sweeping wind stačí nahodit jednou na každou skupinu monster (to může být pack, nebo taky celá "místnost"). nahodíš ho prostě na začátku. předpoklad je, že mantru máš z předchozího boje. kde je tedy problém s tím neuživením?
SW má krátkou dobu trvání a spuštění stojí docela dost. Takže pokud spamuješ mantru (třeba i kvůli healu z Trancendence) a spadne ti SW, chybí spirit na opětovný spuštění před dalším bojem (pokud nemáš pasivní spirit generátor).
Monk 60lvl - soloed inferno
Plechi#2633 - D3 profile

Fisky
Quill Rat
Příspěvky:38
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Fisky#2882

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Fisky » 23.08.2012, 16:05 hod.

já sice do toho nemám moc kecat protože mám low monka čerstvě doexpenýho ale zkoušel sem facepalm s poslední runou a je to úžasnej skill na skupinky mobů.. najednotlivce už moc ne dáte facepalm nějaké mobce v hromadě zrůdiček ona pak bouchne a to bouchnutí se pak šíří řetězovou reakcí jak cyp bouchne jeden targetnete druheho parkrat prastite a ten taky bouchne proste krasný ohňostroje tam :D je to možná i účinější na skupinky než SW + Cyklone ale na jednotlivce je to naprd

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 23.08.2012, 16:06 hod.

přesně tak. Hlavně jde o to, že sweepin i když se zdá být jako super abilita tak prostě ten SSS dáva větší dmg na champion packy a o to jde + imunita. Jinak Trash neřeším ten seřežu spirit generatorem s aktiovovanou mantrou hned ;)

Jinak teď zkouším ten FoT s TC a musim říct, že pokud zrovna nemusíte kitovat tak to vyjde lépe než WothF. Takže zase záleží na gameplay - upraveno v main topic

Uživatelský avatar
Černý vlk
Wraith
Příspěvky:137
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Ngwathorgoth#1668

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Černý vlk » 23.08.2012, 16:33 hod.

je vidět, že se dá monk hrát velmi odlišně :)
Já hraji přes dvě dýky, velké LoH a bez criticalu. DMG dávám přes dodge mantru a šlape to. Skupinka nepřátel lehá velmi rychle (62% fire AoE při dodge). Výhoda no critacl bonus je určitě cena při dodržení solidního výkonu. Když tak se mrkněte. Chodím farmit A3 inf (3 hodinky, když prolézám všechno)

v0kurka
Burning Soul
Příspěvky:770

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od v0kurka » 23.08.2012, 16:37 hod.

plechi píše:
SW má krátkou dobu trvání a spuštění stojí docela dost. Takže pokud spamuješ mantru (třeba i kvůli healu z Trancendence) a spadne ti SW, chybí spirit na opětovný spuštění před dalším bojem (pokud nemáš pasivní spirit generátor).
krátkou dobu trvání? jako co byste chtěli? :D stačí si to trošku hlídat a během jednoho boje vám to nespadne určitě a s trochou štěstí se s tím dá souvisle procházet velké části lokací.

nicméně pokud je to stavěno proti SSS, tak se taky přikláním k SSS, protože je to opravdu parádní spell a osobně si ho k monkovi představuju jako signature.

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 23.08.2012, 16:50 hod.

problém SW je prostě, že udržení je čistě rng pokud máš cyclone runu. To se mi na tom nelíbí. Před patchem to byla jasná volba, ale teď máme mnohem víc abilit z kterých si vybírat ;)

Uživatelský avatar
orisk93
Wraith
Příspěvky:170
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od orisk93 » 23.08.2012, 17:15 hod.

Projax píše:at 1. Výhoda WothF je právě ta dotka a nevýhoda je ten snížený koeficient na special věci. Takže tady je volba jen na vás. Já si ten FoT zkusím. WothF také teleportuje.

at 2. No tohle je taky k zamyšlení, ale myslím si, že ten heal mi vyjde lépe než sekunda navíc když to můžu nachainovat se SSS. Jinak problém je ten, že sweeping se těžko dá uživit, když chceš refreshovat mantru na cd.

at 3. Resolve si plánuji dát až nasbírám víc life on hit abych se mohl lépe držet v act 3. (anyway vyzkouším). Viděl bych to tak na 1000-1200 LoH a pak přehodím resolve

at 4. Ještě sem to netestoval, ale také to mám v plánu, ale pokud to někdo otestuje tak budu rád když sem napíše své závěry.
1, no nevím no.. 20% za sec není až ta zavratný...btw. teleport u WothF je pri jaké vzdalenosti? i ten teleport u FoT je lepší..

3, já právě nevím jestli regen pár hp se vyrovná 25% redukce...

jako SSS je suprový, ale u mě na SW nemá, ale pri farmení si to vyměním za serenity...

Projax
Gorebelly
Příspěvky:214
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Projax#2148

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od Projax » 23.08.2012, 17:59 hod.

WothF má lepší aoe efekt na dmg i range + tu dotku aplikujes na všechny targety tak si to spočítej. Mělo by to vyjít líp na dmg

plechi
Wraith
Příspěvky:106
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Plechi#2633

Re: Monk Guide 1.0.4 by Projax

Příspěvek od plechi » 23.08.2012, 21:44 hod.

Tak jsem teď narychlo zkusil SSS v praxi a kdybych si měl vybrat mezi ním a SW, tak jednoznačně SW. SSS má super damage, ale kvůli cooldownu je single target DPS ne o moc větší, než dá SW bez tornád. Vzhledem k AoE povaze SW + možnost tornáda je SW jasná volba.

SSS -> 2300%DMG / 30s = +76% DPS
SW (Bladestorm) -> +60% DPS

EDIT: Ještě jsem si uvědomil, že SSS nebere svůj damage z celkového DPS, ale pouze z celkového DMG (DPS bez attack speed), takže je vhodnější pro pomalé zbraně s velkým DMG. Dále dostává veškerý další bonusy (CRIT, BoH, BF ... ). Každopádně vzorec platí.

SW také dostává bonusy z SSS CRIT, BoH, BF, navíc ale scaluje s attack speed.

Závěr je takový, pokud honíte DPS pomocí attack speed, je výhodnější SW.
Naposledy upravil(a) plechi dne 24.08.2012, 11:25 hod., celkem upraveno 1 x.
Monk 60lvl - soloed inferno
Plechi#2633 - D3 profile

Odpovědět

Zpět na „Monk“