Jak jsem slíbil, trochu se rozepíšu ohledně plánovaného end-game obsahu...
Je jasné, že nechci jít cestou Avalonu nebo Zy-Elu, tzn. cestou nových setů, unikátů atd...
Místo toho jdu cestou vanilly. End-game ve vanille máme víceméně řešený alvl 85 lokacemi a bossy (act, superunikátní...). Aktuálně je v modu možnost chodit do Hell Realmu, kde jsou velmi silná monstra a bossové. V prvních osmi patrech se pohybujeme v alvl 86, posledních 8 pater je alvl 87. Osmice bossů (v patrech 12 a 16) mají level 90. To by stačilo, nicméně já chci dát hráči větší možnost volby. Proto tvořím nové lokace, které jsou mimochodem propracovanější než Hell Realm. Co tím myslím?
Celkem jich bude 9 (alespoň v základní verzi). Společné mají to, že budou poměrně rozsáhlé (většinou bitevní pole), alvl 88, a jejich unikátní a champion monstra mají šanci na drop speciálního portal scrollu, vedoucího do speciální lokace s bossem (velikostí zhruba Haphestova kovárna - samozřejmě ohraničená). Tito bossové budou mít level 95, budou tedy celkem nebezpeční a odolní, ale odměny budou stát za to. Těchto devět lokací se však od sebe bude lišit. Prvních pět bude elementových. V každé bude skladba monster taková, aby se imunita na jeden element objevit nikdy nemohla (v jedné tak nenarazíte na monstrum imunní na fire, v druhé na cold...). A boss této lokace (přesněji řečeno boss, ke kterému se dostanete portálem, který otevře svitek, který dropujou monstra dané lokace) bude náchylný na onen element (odolnost -50%) a naprosto imunní vůči jinému. Jde tedy o klasický scénář superbossů na hellu (Gremak a spol.), kdy každý má jednu silnou stránku (imunitu) a jednu slabinu.
Abych to uvedl na příkladu... mějme lokaci
Cursed Wilderness. Žádné monstrum v této lokaci není imunní vůči jedům (poison). Unikátní a champion monstra dropují scroll, který umí otevřít portál do lokace s bossem, který je zranitelný vůči jedu (-50%), ale imunní vůči fyzickému poškození. Půjde tedy o lokaci vyhledávanou např. poison necrem, rabies druidem nebo třeba plague amazonkou.
To bychom měli pět lokací z devíti - oblasti elementů. Další čtyři lokace jsou opět něčím charakteristické. V první z nich jsou pouze undead monstra (ideální lokace pro FoHera, sanctuary paladina, nebo kohokoliv se správným equipem zaměřeným proti undead mostrům), ve druhé zas pouze demoni (se správným equipem jistě zajímavá lokace), ve třetí zas velké množství spíše slabších monster (něco pro plošné skilly) a ve čtvrté naopak menší množství tužších monster (něco pro single target skilly). Rovněž monstra dané lokace dropují portal scroll vedoucí do arény s bossem.
A aby toho ještě nebylo málo, monstra výše zmíněných lokací budou mít speciální dropy. Zatímco jeden druh monster bude mít vyšší šanci na drop unikátů, druhé bude více dropovat setové předměty. Další bude dropovat spíše bílé a socketované věci, další zase runy. Další gemy, další zase goldy. A další misc předměty (prsteny, amulety, charmy, jewely...). Základ budou mít všechna monstra stejný (tzn každé může dropnout všechno), ale zároveň bude mít každé z nich svou specializaci

Tuto specializaci však nehodlám promítnout do rozdílu mezi lokacemi - chci, aby v každé z oněch devíti lokací byl víceméně stejný drop.
Osobně si myslím, že to je dobrý koncept a už ze samotného nápadu jsem nadšený. Postupně ho realizuji, ale s trochou štěstí si myslím, že to do konce září stihnu. Pokud ano, pak vydám plnohodnotný mod, tedy plnou verzi. Snad bude výsledek stát za to
Máte nějaké komentáře, připomínky, dotazy, vlastní návrhy? Sem s nimi
Přeju vám všem příjemné hraní
