Řešení hyperinflace?

Všechno co se týká normální hry a nelze zařadit jinam.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Javurek
Warlord
Příspěvky:2713
Currenly, I'm playing:Diablo 2
Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od Javurek » 01.07.2013, 07:43 hod.

Právě, v botech byl problém neviděl, to že itemy ztrácejí hodnotu časem je logické, tuplem když není důvod hrát nové postavy atd.

Uživatelský avatar
vincdrago
Fallen Shaman
Příspěvky:70
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:vincdrago#1334
Bydliště:Morava

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od vincdrago » 03.07.2013, 13:19 hod.

já bych zavedl to, že by jste museli zaplatit např. 1% z částky věcy, kterou dáváte do aukčního domu. A pokud by jste tu věc prodali tak by vám ta částka byla vrácena, ale pokud by se vám vrátila neprodaná tak by jste o to 1% nenávratně přišli.

Casus
Gorebelly
Příspěvky:276

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od Casus » 03.07.2013, 15:56 hod.

Tim bys okradal normalni hrace a boti by si valili dal.

Problem je v tom je to je MMO, vsechno na serveru. Pak nejde nic cheatovat/editovat atd. Goldy maji timpadem hodnotu. Kazda ekonomika co drzi nejakou hodnotu zacne pracovat.
Da se s tim bojovat zneprijemnovanim hry botum. Zruseni gold findu, omezeni na sbirani velkych mnozstvi penez atd. Ale vsechno zasahne hrace.

Ultimatni reseni by bylo kdyby hra nebyla online only, ale singlovka s LANem. Kazdy by si mohl editorem editnout savy, kazdy by mel moznost modovat dropy, kazdy by mohl mit cokoliv. Gold by nemel hodnotu, z realne meny by se stala herni mena. Nebyli by boti. Jenze by ale nebyly ani zisky z aukce. A to blizzard nikdy nedovoli. Tohle online only je proste zlo co Diablo znicilo.

spiderer
The Butcher
Příspěvky:1251
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:spiderer#1213

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od spiderer » 03.07.2013, 16:25 hod.

vincdrago píše:já bych zavedl to, že by jste museli zaplatit např. 1% z částky věcy, kterou dáváte do aukčního domu. A pokud by jste tu věc prodali tak by vám ta částka byla vrácena, ale pokud by se vám vrátila neprodaná tak by jste o to 1% nenávratně přišli.
Tohle mi prijde jako dobra myslenka! Itemy za nesmyslny ceny, ktery max cekaji na hejla a nebo na to, ze se nekdo uklikne by staly goldy pouze toho kdo to prodava a bylo by to fer ke vsem a navic by z toho profitoval zdarma i Blizz ;)

Uživatelský avatar
Kuki10
Globální moderátor
Příspěvky:7218
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Kuki#2122
Bydliště:Brno

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od Kuki10 » 03.07.2013, 16:39 hod.

Ale co hraci, kteri maj par goldu?
Padne jim item cca za miliardu, ale proste se neproda, nekdy rozdil v prodeji dela i par m a pak prijde o tezce vydelanych 10m a bude si muset pujcovat.
Tohle nemuze fungovat.
Ne kazdej toci stamiliony a miliardy.

Odesláno z mého Galaxy Nexus pomocí Tapatalk 2

spiderer
The Butcher
Příspěvky:1251
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:spiderer#1213

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od spiderer » 03.07.2013, 16:51 hod.

Tak by se to platilo az pri prevzeti neprodanyho itemu z AH = nemas goldy, vydelej a vem si predmet zpet. Pak by kazdej nehazel bezceny crapy za miliardy nebo stovky mega, ale snazil by se nastavit smysluplnou prodejni cenu ;) Prijde mi to fer uplne pro vsechny.. Tim by se vyrazne omezilo i flipovani na AH (coz by mi ztencilo prijem), ale i normalni smrtelnici by meli sanci nakoupit slusnej gear a nebylo by AH zas*any smejdama co nikdo nechce a toci se tam 2 mesice. Podle me je tohle % z pozadovane castky ten nejlepsi napad, ktery tu doposud zaznel.. Navic by si i Blizz prisel na svy a goldy by ze hry mizely oficialni cestou. Za 2 tydny by ceny na AH vypadaly uplne jinak nez v tuhle chvili ;)

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od ZOMB » 03.07.2013, 17:08 hod.

vincdrago píše:já bych zavedl to, že by jste museli zaplatit např. 1% z částky věcy, kterou dáváte do aukčního domu. A pokud by jste tu věc prodali tak by vám ta částka byla vrácena, ale pokud by se vám vrátila neprodaná tak by jste o to 1% nenávratně přišli.
No... klidně ať to tak je... vzhledem k tomu, že itemy maji hodnotu kolem 2K rare a 4K legendary, přijdeš za jednu neprodanou věc o 20 goldů :D
Jak říkám... klidně :D

Casus: Jasně... online only je jedním z nejdůležitějších důvodů, proč to spoustalidí přestalo hrát a možná to ničí ekonomiku... takovou změnu bych taky uvítal :)

Každopádně na další vývoj D3 jsem hodně zvědavý, ale s tou hyperinflací to vidím bledě :(
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Uživatelský avatar
vincdrago
Fallen Shaman
Příspěvky:70
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:vincdrago#1334
Bydliště:Morava

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od vincdrago » 03.07.2013, 17:22 hod.

V jedný onlinovce co jsem hrál to tak bylo a vždycky jsem si rozmyslel jestli radši neslevit a dát za nižší cenu a zvýšit tak šanci na prodej a neriskovat tolik že přijdu o goldy tím že se my vrátí neprodaný.
Spousta lidí to těd prostě dělá tak, že do toho AH tam nahodí věcy za nesmyslný ceny a postupně jdou s cenou dolů dokud se někdo nechytí.

Uživatelský avatar
TheMates
Quill Rat
Příspěvky:44
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Mates#2849

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od TheMates » 03.07.2013, 17:29 hod.

inflacia bola, je a bude
ozaj si myslite ze vyriesite inflaciu vyriesite v jednej hre, ked nase "spicky" ju nedokazali vyriestiz za poslednych 40 rokov v skutocnom svete :)
inflacia sa da odburat iba deflaciou

jedine riesenie by bolo aby goldy by prestali padat uplne a postupne obchodovanim na AH(15% tax) by sa zacali postupne odburavat
pripada vam to ako hlupost? :)
ano je to hlupost, komu by prospelo keby goldy prestali padat?

lenze ekonomika nie presytena iba goldami, je presytena aj grearom (stanovte si 100M budget (cca 3€, skoro minimalna hodinova mzda), nakupte equip a budete mat lepsi equip ako 99% hracov pred pol rokom)
cena je totiz kompromisom medzi ponukou a dopytom

inflacia sa vyriesit neda(akurat vypnut drop goldov), jedine cim som si isty, je to, ze regulacie nikdy nicomu nepomohli

osobne zastavam postoj, zrusenia vsetky regulacii a odmedzeni (0.25€/10M, 250€ per item. 2kM per item), za podmienky ze by boli odstraneny boti, zaroven sa tym zamedzi "ilegalnemu" odchodu cez tretie strany

je dolezite si uvedomit ze ekonomika(goldy a itemy) nie je jeden "kolac" s priemerom 20cm, z ktoreho kazdy dostane kusok
v skutocnosti priemer "kolacu" rasite 2 cm za mesiac - hraci predsa hraju a do hry sa dostavaju dalsie goldy a dalsie itemy


dakujem kazdemu kto dosiel pri citani az sem :), ja vam svoje myslienky nevnucujem, nenutim vas ich uznat za pravdive, kazdy si musi vytvorit vlastny nazor a hejteri, hejtujte si kolko chcete, moje bytie nie je od vas nijako zavysle, nie to este od vasho nazoru :)
Sylvanas - Demon Hunter
Sofia - Monk

Rakiii
Burning Soul
Příspěvky:634

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od Rakiii » 03.07.2013, 17:37 hod.

Nejsem ekonom, ale inflace je součástí ekonomiky, nicméně narozdíl od skutečnosti zde nedochází k opotřebování (itemy se dají opět opravit, nezhoršují se jim vlastnosti - toto je částečně vyřešeno na HC smrtí hráče), dále v reálném světě je neustálý přísun nových lepších/módních věcí. Koupím si novou mobil a o půl roku si mohu koupit nový model, to samé oblečení atd. Dupování věcí (hack, boti) tu též chybí (replikátory jsou v nedohlednu... ) tudíž přísun "stále stejných" itemů a goldů je vražedný a to má za následek jediné = inflace.

* TheMates- obchodování mimo AH nebo boty nevymítíš dokud z toho bude koukat zisk.

Vyřešit inflaci i boty jde, ale předpokládalo by to zrušit nebo výrazně omezit obchod mezi hráči a odpovídajícím způsobem upravit drop/craft předmětů.

Další možnosti jsem tu již zmínil (omezení hacků je samozřejmost)
Více různých lig(módů), ladder a zavést pravidelné resety, pravidelně přidávat nové a lepší itemy do hry, itemy co ztrácejí durabilitu atd. ...

* spiderer
Kdyby si platil za neprodané předměty tím by se nic nevyřešilo, ale jen by se obchodování s cennými předměty přesunulo mimo AH.
Naposledy upravil(a) Rakiii dne 03.07.2013, 17:47 hod., celkem upraveno 3 x.

spiderer
The Butcher
Příspěvky:1251
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:spiderer#1213

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od spiderer » 03.07.2013, 17:43 hod.

ZOMB - ja to pochopil a bral jako 1% z castky, kterou chces za item v AH - chces prodat za 100M a neproda se = platis 1M atd. Castky jako 20 goldu by nemely vyznam a ty cenove nesmyslne predmety by k realite nevratily ;)

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od ZOMB » 03.07.2013, 17:55 hod.

spiderer: Ok, tak to je v tom případě jasné :)
Klidně bych to tak dal :)
Mě by to stejně nepostihlo, protože hraju bez AH :D
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

mdmT
Minion of Destruction
Příspěvky:874
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:mdmT#2837

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od mdmT » 04.07.2013, 09:06 hod.

... nevím jestli nad tím přemýšlím správně, ale přece jedinej efekt zavedení poplatku za vložení předmětu na AH bude vyčištění AH, což samozřejmě kvituji, ale na inflaci to bude mít zanedbatelnej vliv ... naopak to povede kezvýšení obchodů mimo AH, což není asi cesta kterou chce blizz. jít ...

spiderer
The Butcher
Příspěvky:1251
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:spiderer#1213

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od spiderer » 04.07.2013, 11:41 hod.

mdmT - to kouzlo je v tom, ze ten poplatek platis pouze pokud predmet neprodas, pokud ho prodas neplatis nic = kdo nastavi primerenou cenu proda vicemene vsechno, kdo chce prodavat vsechny crapy za 2 beez neproda nic a bude platit :)

mdmT
Minion of Destruction
Příspěvky:874
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:mdmT#2837

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od mdmT » 04.07.2013, 12:40 hod.

... jj já to pochopil a vůbec netvrdím, že ta myšlenka je špatná, rozhodně by to AH vyčistilo, ale inflaci by to nevyřešilo ( trošku by to dočasně pomohlo ) a s tím prodejem mimo AH si myslím, že mám taky pravdu. Vem si, že budeš mít nějakej top roll předmět za 1 mld., kde máš 1% 10 mil. Dáš ho na AH ta 1 mld a budeš riskovat, že ten předmět neprodáš a zaplatíš 10 mil? Nebo ho dáš pod cenou, aby jsi měl jistotu prodeje? A nebo uděláš maximum pro to, aby jsi ho prodal mimo AH za tu 1 mld? ... Nechci nikomu sahat do svědomí, ale troufnu si říct že 90% hráčů v tomto případě půjde 3. cestou ...

Uživatelský avatar
Antabus
Burning Soul
Příspěvky:693
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Antabus#2689
Bydliště:Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od Antabus » 04.07.2013, 12:57 hod.

Taky sem názoru, že jakkýkoliv poplatky navíc by vedly k tomu, že by se zvýšila motivace jit tam, kde poplatky nejsou, tech negativ je tam asi více než pozitiv, ve výsledku by totiž bylo hrozně těžky něco prodat, bys něco dal na ah za nejlevnější akutální cenu, jenže kdokoliv kdo by daval podobny item po tobe by dal cenu zase nuceně níž, aby nemusel platit za neprodání, takže i tvá dobrá nabídka by se po pár hodinách mohla ukazovat jako nevýhodná - a pro zkušenýho hráče co už má nějaký ten balík penez by se třeba moc nedělo,že to párkrát nevyjde, ale riziko nadělání hrozných dluhů pro začinájícího a mnohem méně zkušenýho hráče by bylo velký a uplně by se tím mohl "zničil svuj D3 život" což by ho logicky znechutilo od hraní. Představa že sem začal a po týdnu hrání misto oslavy pěkného dropu řeším, že muj učet na D3 dluží x mega co je pro začátečníka strašně těžký nafarmit je dost špatná

spiderer
The Butcher
Příspěvky:1251
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:spiderer#1213

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od spiderer » 04.07.2013, 13:32 hod.

Jak to tk sleduju tak kazdymu asi padaj miliardovy itemy v kazdym runu :D Za hodinu se dneska sebere kolik? Pul milionu goldu? = za hodinu hrani je na neuspesny prodej itemu za 50M, me itemy za 50M nepadaj ani jednou tydne = to riziko, ze by to nekoho zruinovalo je naprosto minimalni. Ale pokud nekomu padaji mempa s critem, echa s dirou a ls/cd kazdou pul hodinu, tak chapu, ze by na tom ten clovek byl spatne :D Nicmene prodej na forech a webech tretich stran na prumerny itemy zas takova slava neni = top itemy se nyni prodavaj mimo ah a to by zustalo, prumerny itemy by mimo ah mozna skoncili navic v 5% pripadu, ale zacinajici hraci by si mohli na ah koupit normalni gear aniz by cekali tydny na ah projizdenim 1d12h a <1min nabidek. Nevim, mozna jsem jedinej, komu se zda, ze ceny jsou ve spouste pripadu prachsprostej kalkul (zanam pouze HC AH, o SC netusim jak to tam ted vypada, ale nepocitam, ze by to bylo uplne super, kdyz si vsichni stezujou) a s realitou nemaji nic moc spolecnyho.

Kdyz to vezmu ciste hypoteticky na prikladu:

Item za 10M s velkou sanci na prodej 1x tyden
Item za 50M s velkou sanci na prodej 1x 14 dni
Item za 100M s velkou sanci na prodej 1x mesic
Item za miliardu s velkou sanci na prodej 1x rok
---
Kdyz to bude sedet, tak za mesic mam itemy s velkou sanci na prodej za 240M - to jsem asi prehnal :D z nichz v pripade neuspesneho prodeje vsech zaplatim 2,4M = to by mi asi neprislo nijak drsticky. Kdyz ty predmety otocim 3x neuspesne je to 7,2M a cca 200M cistyho budu stale v plusu.
---
Kdyz budu vykutalenej, tak ty ceny ztrojnasobim abych na tom co nejvic "vyvaril" a budu mit mnohem mensi sanci na prodej, ale kdyz to padne tak poradne vydelam a jsem v tom zahackovanej pripadnym neuspechem vic, ale ten je opet vykompenzovanej tim, ze mam sanci prodat i za prestrelenou cenu.

Nemyslim si tedy, ze jedno procento z neuspesneho prodeje je zabijak aukce a likvidace novacku, ba naopak, novacci by meli sanci si koupit item v cene 50M za 50M a nemuseli by se prehrabovat aukci, kde za to vykukove chteji 150+

Zcela uprimne, na HC staci 2 miliardy k tomu, aby clovek zdrazil o 300M nejlevnejsi mempo s critem (vyzkouseno) = tohle by nefungovalo v pripade, ze by ty drahy mempa nikdo nekupoval, protoze pak by cena spadla tam kam patri aby se to prodavalo a ne jen aby to tam viselo za ceny, za ktery si to temer nikdo nekoupi.

mdmT
Minion of Destruction
Příspěvky:874
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:mdmT#2837

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od mdmT » 04.07.2013, 14:19 hod.

... spiderere, ale to co píšeš je všechno do puntíku pravda, o tom ani potom a vůbec to nezpochybňuju ... dokonce s tím nemám ani sebemenší problém, jen v tom nevidím řešení inflace ... tzn. nevím jestli jsem se nevyjádřil něčemu jinýmu a téma obběhlo někam jinam, ale pokud nikoliv, tak to co popisuješ s inflací hne absolutně minimálně a dočasně ... to co posisuješ je dle mého vyčištění bordelu na AH ...

spiderer
The Butcher
Příspěvky:1251
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:spiderer#1213

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od spiderer » 04.07.2013, 14:38 hod.

Prave ze hne :) denne se neprodaji tisice, desetitisice? veci z nichz kazda by diky procentu odvedla ze hry nejake ty goldy, za dalsi diky srovnani ah by se zmensil tlak na to nutne nakupovat goldy/itemy nekde na 3rd party webech a pokud by se to zkombinovalo s eliminaci botu, tak by to melo obrovskou sanci na to ekonomiku trosku napravit :) Inflace ve hre diky AH bude vzdy, s tim se pocita a dopredu urcite pocitalo, jen to presrostlo nekam s cim asi ani blizz nepocital. 1% poplatek za neprodej to urcite nespravi - to by melo za cil predevsim srovnat AH. Zasadni je jestli budou neustale cinani "botovat" goldy a s tema dal nekladat a nebo ne - to je jedine reseni stavajici situace a jakmile by tohle zmizlo, da se pracovat na necem dalsim.. Na HC to neni v takove mire jako na SC dikybohu, ale i tak se to pomalu, ale jiste blizi a pokud Blizz nezasahne, je dost mozny, ze to taky bude pruser :)

Uživatelský avatar
Antabus
Burning Soul
Příspěvky:693
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Antabus#2689
Bydliště:Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení hyperinflace?

Příspěvek od Antabus » 04.07.2013, 15:06 hod.

spiderer : nevím, pul milionu za hodinu ? uf, to sem asi nikdy neposbíral, sem žabař :) a co teprv hrač, co začne s diablem a nic nemá,25K dps, MP0, má 1-10pl. Určitě by to pročistilo AH,ale i tak si stojím za tím, že celkově zmenší šanci něco prodat, že začatečnik bude bit nejvíc na takovým opatření. Beru jako samozřejmost že v takovém systému bys platil néjen za to, že item bude 36hodin v Ah ,ale vždy, kdykoliv si ten neprodaný item z AH stáhneš (bez toho by to nemělo smysl). Máš sice pravdu, že itemy za miliardu moc nepadají ( ikdyž je tu dost lidí , který takový štestí měli a dost často pravě cenu nejsou schopni odhadnout i jako zkušení mazáci) ale stále, bude tu hrač co má na učte milion a bude chtít něco prodat, najde si vzorně nabídky a hodi svou akutalně nejlepší. Já nevím jak ty ale ja vždy své itemy na Ah kontroloval, zda jsou "nejlepší" ve své ceně, když bych zmeřčil že někdo dal lepší, nebudu čekat(na co taky) a jelikož už mam na učtě jako ostřilený borec x stovek mega, obětuju 1% a dám levnější cenu protože lepší vrabec v hrsti než holub na střeše(v aukci). To si ten novic může dovolit oproti mě mnohem omezeněji a mnohem víc to pocítí. Já nevím, původně když sem si to tu přečetl, sdílel sem tvý nadšení, ale ted už mě to upouští a mám dojem, že tudy zkrátka cesta nevede, a to co tu MdmT řika je samozřejmě taky pravda, inflaci to neřeší vubec, je to prostě jenom další daň jako těch 15%.

Celý to výše popsany je takový "proti aukční" . Místo aby kupci hnali cenu vzhůru, dělo by se opačně, nevím no, asi by mě to otravovalo mnohem víc, než fakt, že musim zmačknout u itemu co hledam "seřadit podle ceny" a vybrat si tu nejlevnější

Když se vrátim k tomu modelu -sem lucker a padla mě 1B věc- tak bych v takovem systemu vubec neriskoval a šel k těm třetím rovnou- přece nebudu platit za to, že sem štastlivec ale netravím 10hodin denně na AH abych vedel presne o všem co má jakou cenu. Čili říkaš že by to bylo stejně jako ted, ja si myslim, že by bylo výrazně horší, protože dát jakkýkoliv cenný item na AH by byl dost drahej risk. Jeden způsob jak si zjistit cenu je zkrátka přesně nynější postup, dávaš na AH a čekáš. A kor na HC, kdy se občas opravdu stane, že najdeš něco s affixy, co tam není.

Odpovědět

Zpět na „Obecně“