Dojmy z D3

Všechno co se týká normální hry a nelze zařadit jinam.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334
Dojmy z D3

Příspěvek od ZOMB » 24.08.2015, 23:05 hod.

Zdravím všechny diablisty!

Tak po delší době jsem si řekl, že zkusím, jak je na tom D3. Aktivně hrát jsem přestal někdy na podzim roku 2012, krátce po uvedení Hellfire ringu do hry. Musím přiznat, že tenkrát mě hra bavila nejvíc (léto 2012, těsně po vydání), patch 1.0.3, pamětníci jistě vzpomínají na časy ilvl 63 rare předmětů, obtížnost inferno, aukční síň (kterou jsem ale nepoužíval, jako jeden z mála bláznů). Mnohé se od té doby změnilo, něco z mého pohledu k lepšímu, něco k horšímu. Tento článek je jen takové mé skromné zamyšlení nad vývojem D3, shrnutí dojmů. Staří hráči můžou zavzpomínat, noví se dozvědět něco o předchozích verzích...


You will die, we promise!



A opravdu. Bez aukce jsem měl problém už v A2 hell, kde jsem chvíli farmil. A inferno... nějakou dobu trvalo, než jsem vůbec jakž takž zvládal A1. A A2? První monstrum IK. Tak jsem zkejsnul v A1, procházel Cemetary, jeskyně (druhá patra - resplended chest, elitka a healing well, kolikrát mi zachránila život!), sbíral a udržoval Nephalem Valor . Raritní předměty se identifikovaly. A jakmile padnul nějaký s ilvl 63, věděl jsem, že může jít o nejlepší předmět ve hře (který, kdybych používal aukci, bych mohl prodat za € nebo miliony goldů). Postupně se postava zlepšovala, piloval jsem build (melee DH - AS + LoH), až jsem se dostal do A2 a boží lokace na elity Vault of the Assassin (počet Valorů hned na čísle 5). Ale Belial? Přes něj se dostat, to zabralo minimálně měsíc farmení v A2. Jen proto, abych zjistil, že si v A3 ani neškrtnu. Zkrátka inferno bylo inferno, všechny goldy šly na craft a na opravy (:D). A zatímco já řešil Beliala, ostatní řešili prdícího Ghoma. Stále jsem měl před sebou naději, že to dotáhnu až k Diablovi (můj vzor - všimněte si vybavení - žádné CC ani CD!). Pak přišel patch 1.0.4, dlouho očekávaný, vyšel na konci srpna (podobně jako nynější 2.3). Změny? Paragon levely a zlepšení legendárních itemů. Paragon 100 byl přirovnáván k levelu 99 v Diablu 2, tudíž pro drtivou většinu nedosažitelný. A pak přišel Alkaizer :D. Nicméně, od té doby se něco začalo měnit. Hra se zlehčovala, zlehčovala, a zlehčovala...

Legendární

Ohledne itemů se toho změnilo hodně. Jak už jsem psal, krátce po vydání hry byly nejlepšími itemy ve hře ilvl 63 raritní předměty. Legendárky se moc nenosily, stejně tak sety (ono se není čemu divit, ani moc nepadaly). S patchem 1.0.4 přišli vývojáři s novými legendárkami. Tedy, legendárními bonusy. Např. vyvolání pomocníka (démona nebo anděla), když bojujeme. Nebo oblíbené mojo "žába", která zvyšovala gold pick up radius o 20. Nebo kdo by zapomněl na takový Skorn nebo Manticore (šance na dva sockety!). Zkrátka bonusy, které měly smysl. Jenže legendární itemy sílily dál, mají v základu lepší vlastnosti než raritní předměty a na jejich bonusech se zakládají buildy. Neměl bych nic proti, pokud by to neznamenalo jedinou možnost, jak zabíjet potvory efektivně. Setové a legendární bonusy úplně zabily raritní předměty a víceméně jakékoliv buildy stavěné jako nezávislé na gearu (setových a legendárních bonusech). Místo toho máme plno DS monků a točících se barbarů. Co myslím že ještě stojí za připomenutí, je "smart drop". Ano, má smysl např. na class itemech (aby se na might weapon nevygenerovala int a na moju str), ale jinak podle mě nemá manipulovat dropem tak, aby padaly jen věci na classu, se kterou zrovna hrajeme. A vůbec, co má znamenat to omezení 6 vlastností na item (pravda, někdy 7)? Dávalo by smysl, kdyby toto aplikovali jen na legendárky a sety, a raritním nechali třeba 9 nebo 10. Samozřejmě, v závislosti na MF. Kam se vlastně podělo?

Přežití x efektivita - Monster Power, neboli Torment

Dle mého největší průšvih. Již nebyly 4 obtížnosti (se zlehčující se hrou již inferno nestačilo), ale rovných 14. Jenže... jak se zvyšuje obtížnost, monstra jsou odolnější, nikoliv nebezpečnější (alespoň ne tak výrazně). Změna, která způsobila, že jediné, na čem skutečně záleží, je damage. V tento moment umřely poslední buildy nespecializující se na critical hit. A co víc, přibyl tzv. bonus drop se stoupající MP, takže se už ani nevyplácelo zabíjet elitky, ale neškodné bílé příšerky. Toto se naštěstí s příchodem Tormentu změnilo. Hra však již nebyla o přežití, ale efektivitě. A tak máme Torment 6 (budeme mít 10!), který každý po pár desítkách hodin dává s prstem v nose (osobně potvrzeno).

Technická stránka

K tomuto tématu mám výhrady pořád. Kéž bych se dočkal offline modu a s tím i reálné možnosti hrát HC. Nebo optimalice, kdy by mi hra nepadala při vstupu do určitých lokací nebo vyhazování věcí z inventáře.


Adventure

Adventure mod, nový s datadiskem RoS, je věc, která se myslím hodně povedla. Jak bounties, tak rifty. Obzvláště stoupající obtížnost v Greater Riftech (jen aby ještě odstranili tu časomíru nutící k efektivitě). Kdyby bylo po mém, časomíru v GR bych nechal kvůli upgradu gemů (btw skvělý nápad!), ale co se týče klasických riftů, dovolil bych jim také stoupající obtížnost s dalšími levely, aby nebyly omezené jen Tormentem. Také bych upravil, že za elity bychom dostali více rift progressu, a za bílé moby méně.

Paragon

Tak tady se to trochu zvrhlo. Sice je hezké, že nám vývojáři umožnili investovat body dle našeho uvážení, jenže k čemu to, když stejně vymaxujeme všechno? A co se týká nekonečné honění paragonů... to radši přenechám jiným expertům :D

Všude padá všechno, vše zabije všechno

Tady už neporovnávám s D3, ale spíše s Diablem 2. Nemůžu si pomoct, ale v D3 mi dost chybí nějaké imunity, nebo alespoň vyšší odolnosti. Stejně tak lokace, kde padají určité itemy s vyšší pravděpodobností. V nejlepším případě by to bylo kombinované (určité chary (elementy) by byly stavěné na určité lokace). A klasický rozdíl demon x undead by se taky mohl ve hře nějak promítnout.


Snad jsem vás moc neunavil. Jde čistě o mé postřehy, úvahy, návrhy na změny. Pokud by záleželo na mě, hra by nabízela mnohem víc možností nastíněných výše - speciální druhy riftů (s vyššími odolnostmi monster na určité elementy a speciálním dropem), více vlastností (jejich druhů) na itemech, využití raritních itemů (na nošení, ne salvage!), oslabení některých legendárních a setových bonusů, aby si sami hráči rozhodli, jak chtějí hrát efektivně, jaký build hrát (i když je fakt, že balanc je problémem i D2). Nezáleželo by jen na ukazateli dmg a paragonu.

Jak by hra vypadala, kdyby záleželo na vás? Uvítali byste moje změny, či změnili něco jiného? A jak se díváte na další vývoj D3?

Mějte se hezky a přeju příjemné hraní ;)
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Arthorius215
Quill Rat
Příspěvky:8
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Arthorius215#1755

Re: Dojmy z D3

Příspěvek od Arthorius215 » 25.08.2015, 03:10 hod.

Kdybychom byli na battle.net fóru, tak by se hodilo jako první komentovat tenhle post známou hláškou Too Long, Didn't Read :) Dělám si srandu ... sám se kolikrát rozvášním, když píšu (důkazem bude tahle odpověď, která začala jako nadějných a povzbudivých pár vět od mé maličkosti).

Jsem člověk, který byl odkojen na D1, vyrůstal na D2 a částečně dospěl u D3 (část mě je pořád zaseklá v předpubertálním věku). Miloval jsem revolučnost D1, možnosti a znovuhratelnost D2 a především grafiku D3. Ať má D2 sebetemnější lokace a více stylový design jednotlivých zón, jsme v roce 2015 a na stařičké D2 se už prostě nedá dívat. Ubližuje to zhýčaným očím moderního člověka.

Co se mi líbilo na D2? Bossové. Jednoznačně. D3 je takové nemastné, neslané. V D2 jsme likvidovali dva nižší pány Burning Hells a tři primární mocnosti. V D3 likvidujeme obtloutlého psychopata, namyšlené hovado, uchvástaného kraba a červenou ještěrku po návštěvě fitka (diablo za ty léta prostě ztratil váhu a spolu s ní i hrůzu, kterou jeho rozmazaná figurka v D1 a D2 naháněla). Jo a abych nezapoměl, v RoS jsme získali jako bosse nějakou baletku-mnicha s pohyblivostí postav z naruta a zbraněmi šedesátileté nasrané lehce zmutované selky ....

Co se mi dále líbilo na D2 a jednoznačně mi chybí v D3? Runewords. Tak jako dalšímu bilionu hráčů. Nezapomenu, když jsem si poprvé složil realm-only runeword Insight - najednou jsem měl nekonečno many a připadal jsem si jako král. Ne fakt - tak jednoduché to bylo. Kraftící systém D2 nebyl dokonalý, nicméně dával nám možnosti .... v D3 je jediná kraftitelná věc široko daleko Devastator. Jo a Staff of Herding, pokud máte neutišitelnou touhu zabíjet fialové poníky a trhat na cucky plyšové medvídky ....

Zpět k D3 - nejsem fanoušek, a to jednoznačně, současného stylu "svobodných buildů", kdy prostě všichni, co chtějí mít progress, musejí hrát jeden a ten samý build.

V D3 jsem hrál od spuštění vanilly s přestávkami až doteď všechny dostupné classy. Takže mohu s čistým svědomím říct, že to co udělali s barbarem je nehorázná prasečina. V D2 možná byl WW barbar oblíbenou věcí, v D3 je ovšem evidentně dopravním prostředkem. Helikoptér je všude plno a nikdo s nima nechce hrát, protože udržet s nimi tempo je idiotsky náročné a non-barbarsky nemožné .....

Nicméně spíš si vezmu do huby Wizarda, neboť to je class která mi od začátku sedla nejlépe.

Hrál jsem ho už na Vanille a způsob, jakým upravili runy je brilantní. Neodpustím jim smrt mojí Poison Hydry, nicméně zbytek je jednoznačně geniální - alespoň po grafické stránce. Problémem je ovšem použitelnost skillů. V současné době mám docela problém na publicu potkat něco, co nepoužívá Meteor. Já sám mám build, co jede na Thunder Crash runě meteoru a spammuje tam 300M crity jeden za druhým. Zábavný. Nicméně zkoušel jsem i buildy třeba na permanent Mirror Image (sooooo fkin low Cooldowns) a jednoduše : Nepoužitelné. Sice bylo fajn díky Mirrorballu mít najednou přes obrazovku 20 letících Magic Missile (spam který by i Carnevil of Darts WD záviděl), nicméně jednoduše se s tím nedalo hrát. Všechny buildy, které jsem si za poslední půlrok sestavil, jsem porovnával s GR40 a schopností postupovat touhle obtížností hry. Člověk zde má skoro volnou ruku : může si vybrat přeci ze dvou úžasných možností : Firebird nebo Tal Rasha (kombinace jako Del Rasha atp. naschvál nezmiňuji). Ale teď doopravdy - co se ksakru stalo s diablovkou, když musíme hrát to co nám "řeknou" namísto toho, co bychom rádi jeli ....

Yeah - Too Long Didn't Read ... já vím - osobně bych na D3 změnil tenhle seznam věcí ....

--- Rozmanitost a použitelnost buildů - omezil bych nutnost celých setů, neboť to člověka prostě nutí mít postavu od hlavy k patě zelenou a člověk už pak jen loví lepší rolly na ancient setový itemy ....
--- Použitelnost VŠECH legendárek. Prakticky 90% legendárních itemů má tak ho*no svoje affixy, že se je nevyplatí ani sebrat ze země .... vůbec se mi nepříčí idea, že by všechny legendárky měly mít vlastní unique affix (většina z nich by měla být extrahovatelná do kanai's cube - schopnosti jako je například Cleansed Ashbringer pochopitelně nikoliv) .... například Two Handka Skorn - kdysi nejlepší item ve hře - je nyní použitelná asi jako zahradní trpaslík u dveří bankomatu ....
--- Použitelnost VŠECH skillů, třeba právě díky mnohým legendárním schopnostem itemů - jednoduše řečeno : doteď nikdo nehrál barbara na Seismic Slam - proč? Protože to mělo stejnou efektivitu jako WC kabinka s rolí šmirglpapiru uvnitř ... rád bych zkoušel nové a nové buildy, testoval co všechno se nechá vymyslet a udělat .... ale nemá to smysl - dokud nebude většina skillů stejně silná jako ty z high-end buildů, je to o ničem .... V současnosti je člověk schopen s full non-ancient equipem mít build co dává 300M crity jeden za druhým (otestováno). A s full ancient equipem naopak mít build co nedá ani T6 nephalem rift, protože 60% skillů je tak trochu na nic ...

Mohl bych vypadat jako věčně nespokojenej spammer (z části pravda), nicméně diablo 3 současně čelí docela velké krizi ohledné buildů a blizzardi si toho jsou vědomi - battle.net forum je toho plné a když pominu frajírky co než aby si něco přečetli raději pronesou Too Long Didn't Read, je tam spousta lidí s kreativním přístupem ke hře a neustále postují nové a nové nápady ..... Jak si myslíte, že blizzardi přinesli možnost třech enchantů do hry (Kanai's extrakce schopností) .... ?

Váš věčně nespokojený spammer a galaktický komandér generalissimo Arthorius

lulinak
Doom Knight
Příspěvky:442

Re: Dojmy z D3

Příspěvek od lulinak » 25.08.2015, 07:36 hod.

too long.....

Uživatelský avatar
HELLERcz
Diablo
Příspěvky:4296
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:HELLER#21462

Re: Dojmy z D3

Příspěvek od HELLERcz » 25.08.2015, 07:41 hod.

SIce se tu pěkně rozplýváte, vzpomínáte, jak bylo vše super přes růžové brýle, ale D3 tím stejně nezměníte .. :) ale počtení pěkné, s něčím se dá souhlasit, s něčím méně
Obrázek

Alfajk
Zhar the Mad
Příspěvky:1804
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:Alfajk#2436

Re: Dojmy z D3

Příspěvek od Alfajk » 25.08.2015, 09:35 hod.

tl;dr

Uživatelský avatar
Atral
Quill Rat
Příspěvky:16
Currenly, I'm playing:Diablo 2: Resurrected
BattleTag:ShadowDog#2507

Re: Dojmy z D3

Příspěvek od Atral » 25.08.2015, 10:09 hod.

Ahoj,
Souhlasím se ZOMB a Arthoriusem. Trefeno do černého. Buildů se nechá postavit a vymyslet spousta,problém je jejich nevyrovnanost. Vždy je jeden co nehorázně převyšuje všechny ostatní.

Odpovědět

Zpět na „Obecně“