Stránka 1 z 2

Skill Editing - Příručka

Napsal: 16.01.2011, 08:32 hod.
od ZOMB
http://modsbywhist.49.forumer.com/viewt ... ?f=15&t=92
Návod na úpravu skillů vydaný 15.1. ... vzhledem k tomu, že v mém modu teď pracuji na nových skillech, menší překlad by mi neuškodil :lol:
btw. Obsahuje 31 tutoriálů :)

V této příručce nebudu vysvětlovat všechno co můžete udělat se skilly, protože toho co vše můžete udělat je opravdu hodně...
Ale najdete zde mnoho dobrých tutoriálů, snadné k porozumění. Pomůžou vám procvičit si editování skillů a stát se profesionálem.
Doufám, že se vám tato příručka bude líbit.

Varování: Tato příručka je pro Diablo II LoD od verze 1.10!
Nejdříve si budete muset něco přečíst.
Neříkejte mi, že jste tuto příručku nepochopili jestli jste si tyto tutoriály nepřečetli!
Přečtěte si toto (to vše je na phrozen keep):
Skills.txt file guide
SkillDesc.txt file guide
Missiles.txt file guide
Formulae/calc guide
Monprop.txt file guide
Monstats.txt file guide
Monstats2.txt file guide
Pettype.txt file guide
ItemStatCost.txt file guide
Properties.txt file guide
Missiles movements guide
Misc.txt Fileguide
uniqueitems.txt Fileguide



potřebné programy a soubory:
AFJ sheet editor
AFJ table editor
patchstring.tbl
WinMPQ
skills.txt
skilldesc.txt
missiles.txt
overlay.txt
states.txt
monstats.txt
monstats2.txt
monprop.txt
pettype.txt
itemstatcost.txt
Properties.txt
Misc.txt
Uniqueitems.txt


Všechny potřebné materiály můžete stáhnou zde: http://modsbywhist.49.forumer.com/viewt ... ?f=13&t=66

Tato příručka obsahuje: 31 tutoriálů a 4 pluginy

doplňkové info:
◕ 25 framů = 1 sekunda (použito v kalkulaci délky trvání)
◕ Všechny charaktery potřebují mít stejný počet skillů. Jestliže má nějaký charakter víc skillů než ostatní, učiní to ostatní charaktery nehratelné (bad characters stats data error)


hardcoded skilly:
◕ Teleport je hardcoded ohledně čtení určitých hodnot z originálního řádku v skills.txt, dokonce i když ho naklonujete
◕ Weapon masteries pro barbara používají hardcoded staty
◕ Kletby a aury užívané monstry potřebují být ve svých originálních řádcích, protože hra používá hardcoded odkazy kleteb a aur.
◕ Monstra nemohou vyvolávat jiná monstra!

více hardcoded věcí:
◕ Některé skilldesc textové řádky jsou hardcoded na některé položky tabulky. (skilldesc.txt)
Freeze stav (zmražení) je hardcoded. Jestli ho klonujete, nebude pracovat jako originál. (states.txt)


Tipy:
◕ Je lepší nehýbat či přepisovat klasické skilly, některé z nich mohou být hardcoded.
◕ Je lepší nevkládat jakýkoliv řádek mezi klasické skilly.
◕ Když pracujete na určitém charakteru, a má více skillů než ostatní charaktery, prostě vytvořte nějaké falešné skilly které nic nedělají všem ostatních charakterům. Touto cestou budou mít všecny charaktery stejný počet skillů.
◕ Nepoužívejte stejné missiles pro více než jeden skill, prostě naklonujte potřebné missiles.
◕ Nepoužívejte hardcoded řádky jako základ pro nové skilly.
◕ Pojmenujte svoje řádky jednoduchým jménem, které vám říká k čemu slouží (např. jestli vytvoříte firebolt missile pro monstrum, v missiles.txt, to pojmenjte mon_firebolt)
◕ Vždy otestujte svoje skilly předtím než s nimi budete dělat něco dalšího (dejte je monstrům, věcem, atd...) Jestli to nefunguje, nebo se vám nelíbí, prostě to opravte nebo vymažte.
◕ Jestli se rothodnete vymazat skill nebo missile, vymažte všechno co má něco společného s missile/skill (skilly, missiles, věci, monstera, monprop, skilldesc atd ...). Jestliže tento skill nebo missile nebyl na posledním řádku souboru, nezapomeňte přenastavit Id všech ostatních skills/missiles.
◕ Nezapomeňte spojit vaše missiles se skills (sloupec skill v missiles.txt). Jestli je nespojíte, nebudou udělavat žádné poškození. Ovšem jstle chcete aby žádně počkození nedělaly, samozřejmě je nespojujte :lol: .
◕ Používejte D2txtanalyser abyste viděli, jestli jste neudělali nějaké errory, D2txtanalyser může být nalezen zde: http://paul.siramy.free.fr/_divers2/d2txtanalyser.zip

Neřeknu vám které stringy vytvořit v těchto tutoriálech, takže musíte vědět jak přidat nové stringy (.tbl soubory)


Abyste pochopili tyto tutoriály musíte vědět jak použít potřebné soubory a přečíst všechny články, které jsem vypsal.
(Samozřejmě pokud skilly chcete zprovoznit podle návodu, musíte se ho pouze držet a nemusíte nic číst)

Začněme se skills.txt
Nejdříve si můžete všimnout, že je zde mnoho sloupců v skills.txt
Takže když chcete vytvořit nový skill, ja lepší zkopírovat už vytvořený řádek který užívá podobné funkce které chcete vytvořit.
Takže, když chci vytvořit novu, můžu zkopírovat sorceress nova řádek a udělat změny které chci udělat.

------------------------------------------------
Nová nova skill:

Screenshot: http://oi53.tinypic.com/11uey6t.jpg

Na začátek uděláme něco jednoduchého ale vcelku cool: fireball novu.
Nejdříve otevřeme missiles.txt abychom vytvořili novou missile pro tuto novu.
najděte/zkopírujte řádek fireball a vložte jej na konec.
Nyní jednoduše změňte jméno a Id aby odpovídaly missiles.txt (nazvěte to NewFireNova)
potom jděte ke sloupci skill a změňte fireball na new fire nova
nyní vaše missile je hotova. Velmi jednoduchá změna!
Teď otevřete skills.txt a scrollněte na řádek nova. (nova od sorceress)
Zkopírujte řádek nova a vložte na konec souboru.
Nyní proveďte tyto změny:
skill: New Fire Nova
Id: další v pořadí ve skills.txt
charclass: nechte toto prázdné , ale jestli chcete udělat class skill napište sem něco z tohohle: (ama / sor / nec / pal / bar / dru / ass)
skilldesc: podle vás
srvmissilea: NewFireNova \
srvmissileb: NewFireNova - tyto řádky odkazují na vaší missile sloupec name v missiles.txt
srvmissilec: NewFireNova /
stsound: sorceress_cast_fire
castoverlay: fire_cast_1
cltmissilea: NewFireNova
ItemCastSound: sorceress_cast_fire
reqlevel: vyberte
maxlvl: vyberte
reqskill1: nechte prázdné, vymažte static field (podle vás, jestli ho tam chcete mít)
EType: fire

Nyní vaše nova je hotová.


------------------------------------------------
Nový summon

Nyní poďme vytvořit nového summona.
Jestliže máte dostatečně nacvičeno, můžete vytvořit velmi zajímavé věci.

Začněme vytvořením summona v monstats.txt
V této ukázce vytvořím summona minotaura, ale tento mechanismus platí i pro ostatní summony.
poznámka: některé řádky v monstats jako třeba diablo jsou hardcoded takže pokud je zkopírujete, nebudou správně fungovat.
Nejdříve scrollněte na řádek bloodlord1.
Zkopírujte řádek bloodlord1 na konec souboru.
Nyní proveďte následující změny:
Id: minosummon
hcIdx: další v pořadí v monstats.txt
BaseId: minosummon
NextInClass: nic
NameStr: minosummonstr (string)
MonStatsEx: minosummon
monprop: toto vysvětlím později
AI: NecroPet (o tomto budu psát později, ale pro tento případ užijte necropet. Toto je základ melee AI které používají necromancer minioni)
DescStr: String. Toto je krátký text, který se objevuje pod životem monstra
rarity: 0
Level: vymazat
Level(N): vymazat
Level(H): vymazat
Align: 1
inTown: 1
opendoors: 1
neverCount: 1
Skill1: vymazat
Sk1mode: vymazat
Sk1lvl: vymazat
Zbytek si zvolte sami. (resistance, cold effect, doplňoání životů, atd...)
Nechte všechny treasure class řádky prázdné.

nyní zpět k políčku monprop.
tato kolonka se týká souboru monprop.txt
toto je nepovinné, ale může dát monstru zajímavé vlastonsti vašim your summonům, např skill on attack nebo when struck. Nebo resistance, některé aury, staty, atd...
Pamatujte si, že se tato konka týká sloupce ID v monprop.txt

Nyní otevřete monstats2.txt a scrollněte na řádek bloodlord1.
Zkopírujte ho na konec. A teď jednoduše přejmenujte na minosummon.

Otevřete pettype.txt a vytořte noý řádek.
Proveďte tyto změny:
Pet type: minotype
Idx: další v pořadí v Pettype.txt
basemax: 0
warp: 1
partysend: 1
unsummon: 1
automap: 1
name: string, toto je jméno, které se objevuje pod ikonou monstra (když je vyvoláno)
drawhp: 1
icontype: 2
baseicon: revivedicon (nebo jakoukoliv jinou ikonu)
eol: 0

Zpátky ke skills.txt
Jako vždy najdeme a zkopírujeme skill podobný tomu, co chceme... v tomto případě summon.
Takže zkopírujte řádek Summon Grizzly na konec souboru.
Proveďte tyto změny:
skill: Summon Minotaur
Id: další v pořadí
charclass: zvolte si sami, jestli chcete skill dát nějakému charu
skilldesc: udělějte si vlastní
od aurastat1 do aurastat6: vymazat
od aurastatcalc1 do aurastatcalc6: vymazat
od passivestat1 do passivestat5: staty , které váš summon dostane po vyvolání. Pamatujte, že hodnoty se berou z itemstatcost.txt
od passivecalc1 do passivecalc5: kalkulace hodnot, které dáte summonu
summon: minosummon (monstats.txt Id)
pettype: minotype (pettype.txt)
petmax: vyberte
summode: NU
reqlevel: vyberte
maxlvl: vyberte
reqskill1: vymazat
restrict: vymazat

Můžete si pohrát s ještě jinými věcmi, ale základ skillu je vytvořen!

Nyní vám ukážu, jak vyrobit summona, který používá skill a melee attack. Budeme muset použít jiné AI a vytvořit nový řádek, se základem shadow master.

ukázka http://oi53.tinypic.com/350vux2.jpg

Zde vám ukážu, jak vytvořit impa který použíá jako skill fireball.
Nejprve otevřete monstats.txt.
Zkopírujte řádek shadowmaster na konec souboru.
Proeďte tyto změny:
Id: impsummon
hcIdx: další v pořadí
BaseId: impsummon
NameStr: impsummon (string)
MonStatsEx: impsummon
monprop: udělejte si sami
Code: ip
aip8: Id skillu, fireball má 47 (takže 47).
aip8(N): stejné jako aip8
aip8(H): stejné jako aip8
skill1: Fireball
sk1mode: SC
sk1lvl: 1
Vymažte všechny kolonky od skill2 do sk8lvl)


Nyní otevřete monstats2.txt a zkopírujte řádek shadowmaster na konec souboru a přejmenujte na impsummon.

Nyní otevřete skills.txt a scrollněte na řádek shadow master.
Zkopírujte ho na konec souboru.
Proveďte tyto změny:
skill: Summon Imp
Id: další v pořadí
charclass: vyberte
skilldesc: vytvořte si svůj
aurastate: vymazat
summon: impsummon
pettype: uděljte si vlastní
petmax: vyberte
summode: NU
sumskill1: Fireball
sumsk1calc: Level skillu fireballu. Jestli vložíte 10, váš summon bude používat fireball s levelem 10.
aitype: 5

Nyní jděte na řádek Fireball a změňte kolonku aitype na 5

Nyní máte impa který útočí fireballama nebo melee.

*malá poznámka: slyšel jsem že monstrum, které si vyberete jako summona musí mít animaci běhu aby pracoval tak jak má. Jestli vášr summon nemá animaci běhu, stane se neviditelným když se pokusí o běh. Pro impa, jednoduše naklonujte jeho animaci chůze na animaci běhu. Nebudu vysvětlovat klonování animací, ale můžete použít jakékoliv monstrum s animací běhu.

-------------------------------------------------

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 00:02 hod.
od Oblivion
Monstra nemohou vyvolávat jiná monstra!
Trochu by som to upresnil...monštrá môžu vyvolávať iné monštrá, ale nie rovnakým princípom ako postavy, pretože monštrá nemôžu mať summonov.

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 07:23 hod.
od Grammator
viz Baal ;)

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 11:26 hod.
od Tordah
Zomb by mohol venovat cas svojim modom a nie prekladaniu navodov. Anglictina nie je tak vzacna aby sa nedala naucit.

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 13:28 hod.
od Grammator
ale tak oceň snahu ;)

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 15:19 hod.
od possell
Dobrý návod, jen mi napiš jestli to jde i v případě že bych nevytvářel nový název skillu, ale impletoval bych to do kouzla firebolt. Bude to fungovat nebo je potřeba ještě nějaká úprava?

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 15:42 hod.
od Oblivion
Nečítal si tu príručku dostatočne pozorne? Nemal by si meniť pôvodné skilly. Ak chceš aby tá nova bola miesto fireboltu, tak vytvor si na konci skills.txt ten nový skill a potom ním nahradíš firebolt v skill tree.

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 16:00 hod.
od possell
:idea:

skill tree je kde?

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 16:16 hod.
od Grammator
skilldesc.txt

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 17.01.2011, 17:46 hod.
od ZOMB
Děkuju za komentáře
Tordah: Já u modování denně nevydržím dlouho, zbytek dne si pak překládám

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 19.01.2011, 13:04 hod.
od bubavanek
To je špatná odpověď. To si neměl ani zveřejňovat:D. Musel jsem z toho začít hrát Avalon na realmu, protože jsem lama a potřebuju pom druhých hráčů:D
Na SP jsem nedal ani Swampy

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 25.01.2011, 10:13 hod.
od possell
Návod je skvělí,podařilo se mi úspěšně vytvořit Firenovu.Je funkční ale má to jeden problém.Ve stromu kouzel ho mám místo firebolt,bohužel ale kouzla po něm následující ve stromu mě nefungují,respektivě nejde jim přidělit skill point.Nevíte někdo kde co s tím? Díky.

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 25.01.2011, 10:22 hod.
od Oblivion
Pravdepodobne si tým skillom nechal ako prereq skill firebolt, ktorý sa tam už nenachádza.

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 25.01.2011, 11:17 hod.
od possell
Nezlobse ale tvé odpovědi jsem moc neporozuměl,mohl bys mi to nějak blíže vysvětlit?

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 25.01.2011, 12:06 hod.
od Oblivion
Prereq skill (na webe často prekladaný ako skill potrebný pre postup) je taký skill, v ktorom musíš mať minimálne jeden hard skill point aby si mohol dať body do nasledujúceho skillu. V prípade Fire Boltu túto úpravu potrebuje len Fire Ball. Prereq skilly sa nastavujú v skills.txt v stĺpcoch reqskill1-3.
Avšak toto nebude stačiť...čo som vtedy nespomenul, je to, že budeš musieť skillom vymazať/zmeniť aj synergie Fire Boltu (teraz si však nie som istý, či by to hre prekážalo, ale bude lepšie, keď to spravíš).
Posledná vec, čo si skontroluj - pozri či si náhodou nenechal Fire Boltu v stĺpci charclass "sor" (ale to nepredpokladám príliš).

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 28.01.2011, 20:32 hod.
od ZOMB
Chci se zeptat, mám překládat text dál anebo vám stačí originál EN?
... jednou to chci přeložit celé, jenom kdyby někdo měl zájem o překlad co nejdříve :)

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 29.01.2011, 09:52 hod.
od possell
Rozhodně ano,už se těším až návod bude celý,určitě to všichni ocení.

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 29.01.2011, 17:56 hod.
od bubavanek
No nebo by si mohl začít taky překládat celý Phrozen Keep. Anglicky to stačí, nevšiml jsem si tam žádných předbudoucích časů:D

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 14.06.2011, 21:30 hod.
od bubavanek
Takže mám vytvořený skill. Vytvořen nový řádek v Missiles i Skills.
Jak ten nový skill přiřadím do Skill Tree nějaké postavě???
Mělo by to být sose místo fire boltu. Jak ho tam přesně dám?
A nejspíš musím vytvořit i string pro ten nový skill ale jak zjistím skillnamex, skillsdx, skillldx a skillanx??

Děkuji

Re: Skill Editing - Příručka

Napsal: 14.06.2011, 22:47 hod.
od Oblivion
V prvom rade musíš v skills.txt odstrániť v stĺpci charclass fireboltu "sor" a dať ho tvojmu novému skillu na konci súboru. Ďalej otvoríš skilldesc.txt, vytvoríš na konci nový riadok, do prvého stĺpca napíšeš to isté čo más v skills.txt v stĺpci skilldesc. Stĺpce SkillPage až ListPool okopíruj podľa fireboltu, IconCel - to záleží akú ikonu chceš dať skillu, potom nasledujú 4 vstupy pre stringy a po nich vstup pre string na zobrazenie mana cost stringu. Nové stringy si vytvoríš v tbl súbore a ich názvy dáš do príslušného stĺpca...tých stĺpcov je tam potom ešte podstatne viac, tie kontrolujú ďalšie informácie ktoré sa zobrazujú na skille ako aj výpočty pre správne zobrazovanie dmg...ale to je už zložitejšie, to tu rozoberať nebudem, to si preštuduj príručku pre tento txt súbor.