Item system - diskusia, nápady
Moderátor:Dark_Deamon
Zdravím
chcel by som otvoriť tému na item system v hre a (ideálne) získať dostatočný počet vzoriek na začatie nového projektu.
Ide mi o nastavenie itemov tak, aby každá kvalita (unique / set / runeword / crafted) mala svoje špecifické využitie. Môj momentálny dojem:
- Runové slová pekne zavarili unikátom. S výnimkou perfect rare ktorých je málo, runewords úplne prevalcovali unikátne zbrane a brnenia.
- Sety sú buď nanič (čo stráca celú myšlienku setu) alebo sa nosí len pár častí (angelic, cathan).
- Craft neexistuje. (bloody armor, bloody shield???)
- Unikátne predmety sú buď priemerné rare (pluckeye, Witherstring, dragon chang) alebo jasná voľba. Narýchlo si spomeniem len na ribcracker alebo bartuc's, kedy sa oplatí upgrade na vyššiu verziu. Ale nikdy veci ako meče, sekery, polearms, rukavice)
---
Chcel by som zadefinovať účel predmetov, a nejako ich spraviť znova zaujímavé. Tak aby každý typ predmetu bol v niečom dobrý a v niečom nie.
- Unikátny predmet bude iný než rare, niečím výnimočný. Teraz je v hre príliš veľa unikátov a polovica za nič nestojí.
- Runové slová aj z nízkych rún, menej runových slov z vysokých rún. Runy padajú od zčiatku hry ale okrem Steel, Stealth a Ancient's pledge na normale nezložím nič.
- Crafting tak, aby sa dali spraviť veľmi silné predmety, ale stále tam bola náhoda rollu na vlastnosti. Class-specific crafty?
- Sety tak, aby ich zbieranie stálo za to. Pre jednotlivé buildy.
Ak máte nápad, ako by toto šlo zlepšiť, alebo námietku prečo to nebude fungovať, prosím napíšte do témy alebo PM. čítam všetko.
Ďakujem
chcel by som otvoriť tému na item system v hre a (ideálne) získať dostatočný počet vzoriek na začatie nového projektu.
Ide mi o nastavenie itemov tak, aby každá kvalita (unique / set / runeword / crafted) mala svoje špecifické využitie. Môj momentálny dojem:
- Runové slová pekne zavarili unikátom. S výnimkou perfect rare ktorých je málo, runewords úplne prevalcovali unikátne zbrane a brnenia.
- Sety sú buď nanič (čo stráca celú myšlienku setu) alebo sa nosí len pár častí (angelic, cathan).
- Craft neexistuje. (bloody armor, bloody shield???)
- Unikátne predmety sú buď priemerné rare (pluckeye, Witherstring, dragon chang) alebo jasná voľba. Narýchlo si spomeniem len na ribcracker alebo bartuc's, kedy sa oplatí upgrade na vyššiu verziu. Ale nikdy veci ako meče, sekery, polearms, rukavice)
---
Chcel by som zadefinovať účel predmetov, a nejako ich spraviť znova zaujímavé. Tak aby každý typ predmetu bol v niečom dobrý a v niečom nie.
- Unikátny predmet bude iný než rare, niečím výnimočný. Teraz je v hre príliš veľa unikátov a polovica za nič nestojí.
- Runové slová aj z nízkych rún, menej runových slov z vysokých rún. Runy padajú od zčiatku hry ale okrem Steel, Stealth a Ancient's pledge na normale nezložím nič.
- Crafting tak, aby sa dali spraviť veľmi silné predmety, ale stále tam bola náhoda rollu na vlastnosti. Class-specific crafty?
- Sety tak, aby ich zbieranie stálo za to. Pre jednotlivé buildy.
Ak máte nápad, ako by toto šlo zlepšiť, alebo námietku prečo to nebude fungovať, prosím napíšte do témy alebo PM. čítam všetko.
Ďakujem
“If you only read the books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.” -H.M.
Re: Item system - diskusia, nápady
Myslím že jako nápad dobré, samotné téma je mi hodně blízké...
Ve svém modu jsem se ale rozhodnul sety a unikáty neupravovat, místo toho se plně zaměřit na craft (rare věci). Bylo to kvůli tomu, že takhle fungovalo D3 krátce po vydání - rare itemy byly nejsilnější a mně se to tak líbilo. Runewords... s nimi je to těžké. Znám hráče, kteří je úplně odmítají a hrají bez nich. Z mého pohledu jsou až moc OP a také mě napadlo je úplně odstranit, ale opět záleží na vkusu. Pokud to všechno chceš dostat do nějaké rovnováhy, dá to dost práce. Musíš myslet na spoustu věcí. Jinak nápad dobrý. To chceš mít jako samostatný mod, nebo jakou součást nějakého většího?
Ať se daří
Ve svém modu jsem se ale rozhodnul sety a unikáty neupravovat, místo toho se plně zaměřit na craft (rare věci). Bylo to kvůli tomu, že takhle fungovalo D3 krátce po vydání - rare itemy byly nejsilnější a mně se to tak líbilo. Runewords... s nimi je to těžké. Znám hráče, kteří je úplně odmítají a hrají bez nich. Z mého pohledu jsou až moc OP a také mě napadlo je úplně odstranit, ale opět záleží na vkusu. Pokud to všechno chceš dostat do nějaké rovnováhy, dá to dost práce. Musíš myslet na spoustu věcí. Jinak nápad dobrý. To chceš mít jako samostatný mod, nebo jakou součást nějakého většího?
Ať se daří
Re: Item system - diskusia, nápady
Já bych to viděl nějak takto:
Magic: výrazně zesílit hodnoty
Rare: také zesílit, nějaké vlastnosti k ničemu nahradit více užitečnými
Sety: každý set by mohl mít nějakou speciální vlastnost. Například by přidával nějaký nový skill, který jinde nebude.
Unikáty: pár bych nechal, dodělal nové unikáty ke každé verzi která neexistuje, některé nahradil jinými
Legendary: byli by to vlastně unikáty, ale vždy druhé verze od již existujího unikátu. Vyznačovali by se tím že by byly vždy ethereal a undestructible. Také bych jim přidal veliký boost ke stastům, havně def% a dmg% a většinu z nich bych dal jako normal nebo nightmare věci aby tam byla možnost upgrade na nm a elite verzi a mělo smysl ten item používat i na high levelu. Šanci na legendary bych dal třeba 1:5 nebo víc.
Runová slova: tady je to těžší. Řekl bych že u runových slov by to chtělo zaplnit to co chybí v setech a unikátech. Jako příklad bych uvedl to runové slovo co má Zeal, které prakticky utváří celý build melee sorcky. Druhá možnost je udělat runy daleko silnější a když dojde ke složení nějakého runového slova, tak by byla velika variabilita v bonusech. Prostě aby byla možnost na velmi silné runové slovo ale i velmi slabé. Že tam bude variabilita třeba síla +10 až +100. Pokud by někde byl nechtěný bonus, že například na štítu nechci aby ral dávalo fire resist, tak bych to řešil záporným bonusem k fire res z RW. Ještě třetí možst by mohla být taková, že každé runové slovo bude mít nějaký negativní efekt. Třeba teď jak je spirit, tak by ve zbrani mělo záporný HP regen.
Craft bych se zaměřil hlavně na ty class speciffic věci, ty bych doplnil o nové recepty. Nebo dát runová slova jen do class spec věcí.
Magic: výrazně zesílit hodnoty
Rare: také zesílit, nějaké vlastnosti k ničemu nahradit více užitečnými
Sety: každý set by mohl mít nějakou speciální vlastnost. Například by přidával nějaký nový skill, který jinde nebude.
Unikáty: pár bych nechal, dodělal nové unikáty ke každé verzi která neexistuje, některé nahradil jinými
Legendary: byli by to vlastně unikáty, ale vždy druhé verze od již existujího unikátu. Vyznačovali by se tím že by byly vždy ethereal a undestructible. Také bych jim přidal veliký boost ke stastům, havně def% a dmg% a většinu z nich bych dal jako normal nebo nightmare věci aby tam byla možnost upgrade na nm a elite verzi a mělo smysl ten item používat i na high levelu. Šanci na legendary bych dal třeba 1:5 nebo víc.
Runová slova: tady je to těžší. Řekl bych že u runových slov by to chtělo zaplnit to co chybí v setech a unikátech. Jako příklad bych uvedl to runové slovo co má Zeal, které prakticky utváří celý build melee sorcky. Druhá možnost je udělat runy daleko silnější a když dojde ke složení nějakého runového slova, tak by byla velika variabilita v bonusech. Prostě aby byla možnost na velmi silné runové slovo ale i velmi slabé. Že tam bude variabilita třeba síla +10 až +100. Pokud by někde byl nechtěný bonus, že například na štítu nechci aby ral dávalo fire resist, tak bych to řešil záporným bonusem k fire res z RW. Ještě třetí možst by mohla být taková, že každé runové slovo bude mít nějaký negativní efekt. Třeba teď jak je spirit, tak by ve zbrani mělo záporný HP regen.
Craft bych se zaměřil hlavně na ty class speciffic věci, ty bych doplnil o nové recepty. Nebo dát runová slova jen do class spec věcí.
- Fraxinus
- Adviser
- Příspěvky:3398
- Currenly, I'm playing:Diablo 2
- BattleTag:Fraxinus#2208
- Bydliště:Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Item system - diskusia, nápady
Vrátil bych se k původní myšlence, kdy bylo Diablo 2 čerstvě na pultech obchodů.... unikáty měly obsahovat stat nebo staty, které nenajdeš ani na rare, ani na magic. Tedy vlastnosti jinde neexistující. A vlastnosti existující by měly být místy bůstnutý tak, že přesáhnou rámec hodnot u magic a rare.
...Ancients, go, go go!
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)
Re: Item system - diskusia, nápady
Ďakujem za odpovede. Zhrnul som to takto:
Unique items - unikát bude v troch verziách: normal/except/elite. Každá verzia bude mať o jednu property viac.
Runewords - tak ako doteraz, ale budú mať väčší rozsah na vlastnosti (Javurek) viac utility runových slov ako napr. Ancient's Pledge.
Asi najväčšiu dilemu mám práve z toho siahnuť hráčom na charms, za čo ma niektorí asi vynesú v zuboch.
Nie som hater charmov, ale myslím si, že svojími atribútmi až príliš menia hru. Stačia 3-4 veľké gc a vôbec netreba riešiť fire resist po celú hru.
Uvažujem o zrušení magic charmov, výmenou za to by sa pridala alchýmia pre lektvary ktoré budú na krátky čas pridávať efekty, a for.
ZOMB: Jedná sa o časť väčšieho projektu
Unique items - unikát bude v troch verziách: normal/except/elite. Každá verzia bude mať o jednu property viac.
- Očakávam od tejto zmeny to, že unikáty môžu byť silnejšie, nebude ich príliš veľa, a môžu mať výnimočné vlastnosti (Fraxinus)
Dúfam, že sa mi podarí povytvárať tématické unikáty, ktoré nebudú len zamaskované rare. Môžu mať aj záporné bonusy (Javurek)
Runewords - tak ako doteraz, ale budú mať väčší rozsah na vlastnosti (Javurek) viac utility runových slov ako napr. Ancient's Pledge.
- Vzhľadom k tomu, že runeword si môžem pozrieť v zozname a zložiť ktoré poterbujem, nemali by presahovať silu unikátov ktoré padajú náhodne.
Runewords budú očarované s charges alebo skills (ako rw passion), ktoré sa dajú používať. Môžu mať aj záporné bonusy (Javurek)
- Obecne sadové predmety budú mať menej vlastností než unique, ale budú mať lepšie partial a full set bonusy. Zloženie celej sady dá postave nový +skill. Uvažujem pridať nejaký pekný efekt full sady
- Uvažujem o pridaní nových komponentov pre crafty. Veľkú úlohu bude hrať náhodný roll, ale vlastnosti budú silné. Item si bude môcť hráč vyrobiť podľa seba zo súčiastok.
Asi najväčšiu dilemu mám práve z toho siahnuť hráčom na charms, za čo ma niektorí asi vynesú v zuboch.
Nie som hater charmov, ale myslím si, že svojími atribútmi až príliš menia hru. Stačia 3-4 veľké gc a vôbec netreba riešiť fire resist po celú hru.
Uvažujem o zrušení magic charmov, výmenou za to by sa pridala alchýmia pre lektvary ktoré budú na krátky čas pridávať efekty, a for.
ZOMB: Jedná sa o časť väčšieho projektu
“If you only read the books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.” -H.M.
- Fraxinus
- Adviser
- Příspěvky:3398
- Currenly, I'm playing:Diablo 2
- BattleTag:Fraxinus#2208
- Bydliště:Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Item system - diskusia, nápady
Tordah: U těch craftů bych si dovolil navrhnout možnost, že tentýž recept by byl funkční ne jenom dejme tomu s runou třeba Tal, ale i dejme tomu s runou Ko. Něco jako exceptional craft.....zde bude šance na vyšší základní bonus....třeba u bloodů místo +10-20 life by byl rozsah 10-60 (dolní hranice by zůlstala nezměněná, naschvál, aby ses nas*al. ) A pak třeba Vex... s bonusem k lajf u bloodů 10-150. A ty ostatní staty u příslušných receptů by byly podobně bůstlé. Tím by se zvedla využitelnost run, které sem tam padnou, ale člověk je pak třeba ani nemá jak využít.
...Ancients, go, go go!
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)
- Dark_Deamon
- Archangel
- Příspěvky:5418
- Currenly, I'm playing:Diablo 2
- BattleTag:DarkDeamon#2454
- Bydliště:Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Item system - diskusia, nápady
Runewords - Klidně by se mohli nechat jejich vlastnosti tak, jak jsou, ale pokud se ti zdá, že jsou některé až moc über, tak podle mě není nic jednoduššího, než dát runám drop rate třeba z patche 1.10. Pak už to nebude jen tak vyběhat si v LK Infinity
Sety - Krom pár věcí jsou vesměs k ničemu. Co třeba vytvořit nebo změnit například Vidala's set a utvořit sestavu, která by se specializovala na Javelin and Spears? Přijde mi třeba divný, že jediný, co Javě stačí ke štěstí, tak jsou Titan's Revenge. Full Mavina's set by třeba mohl zase dávat speciální bonus např. +5 Freezing Arrow.
Cathan's, Arcana's a Tal Rasha by se mohly překopat tak, aby každá sada zastupovala jeden element. Stejně tak by se to dalo šéfovat u ostatních postav.
Sety - Krom pár věcí jsou vesměs k ničemu. Co třeba vytvořit nebo změnit například Vidala's set a utvořit sestavu, která by se specializovala na Javelin and Spears? Přijde mi třeba divný, že jediný, co Javě stačí ke štěstí, tak jsou Titan's Revenge. Full Mavina's set by třeba mohl zase dávat speciální bonus např. +5 Freezing Arrow.
Cathan's, Arcana's a Tal Rasha by se mohly překopat tak, aby každá sada zastupovala jeden element. Stejně tak by se to dalo šéfovat u ostatních postav.
Re: Item system - diskusia, nápady
Fraxinus: to je dobrý nápad
Dark_Deamon: a nebude to kaziť dojem, keď staré názvy budú použité pre úplne iné itemy? Aj keď napr. Death's by sa hodil pre Assassin, a Hsarus pre Dudu.
Momentálne prebehol veľmi malý rework base item typov, ktorý prebehne ešte raz v druhej fáze s nastavovaním sveta a enemies.
Ide mi o to, aby kovové armory boli kvalitnejšie než kožené, ak sa hráč rozhodne ísť do heavy armoru, nech to stoí za to.
Je ten nový rune drop až príliš easy? Pamätám si len 1.10 a 1.11
Dark_Deamon: a nebude to kaziť dojem, keď staré názvy budú použité pre úplne iné itemy? Aj keď napr. Death's by sa hodil pre Assassin, a Hsarus pre Dudu.
Momentálne prebehol veľmi malý rework base item typov, ktorý prebehne ešte raz v druhej fáze s nastavovaním sveta a enemies.
Ide mi o to, aby kovové armory boli kvalitnejšie než kožené, ak sa hráč rozhodne ísť do heavy armoru, nech to stoí za to.
Je ten nový rune drop až príliš easy? Pamätám si len 1.10 a 1.11
“If you only read the books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.” -H.M.
Re: Item system - diskusia, nápady
Řekl bych že je naopak rozumný, ten starý horší rune drop byl hrozně hardcore.
Re: Item system - diskusia, nápady
Po dlhšom odstupe malý update predmetov.
Sila unikátu rastie spolu s kvalitou base itemu, a zakaždým získa +1 novú vlastnosť
http://imgur.com/i8mMmNr
http://imgur.com/3C5Owg4
http://imgur.com/G39zeIe
Niekoľko náhodných fotiek. Ide mi hlavne o to, aby predmety boli rôznorodé, mali nejakú zaujímavú vlastnosť ktorá nie je nikde inde, ale zároveň aby neboli "perfekt". Podľa mňa sú to všetko silné itemy, ale nepôsobia dojmom all in one ako napr. Jalal's, kde je úplne všetko (stats, skills, resisty, sustain)
http://imgur.com/wrHpjQ7
http://imgur.com/ERwVEv8
http://imgur.com/wOWjUXh
Na unikátoch sa ďalej usilovne pracuje
Návrhy sú vítané
Sila unikátu rastie spolu s kvalitou base itemu, a zakaždým získa +1 novú vlastnosť
http://imgur.com/i8mMmNr
http://imgur.com/3C5Owg4
http://imgur.com/G39zeIe
Niekoľko náhodných fotiek. Ide mi hlavne o to, aby predmety boli rôznorodé, mali nejakú zaujímavú vlastnosť ktorá nie je nikde inde, ale zároveň aby neboli "perfekt". Podľa mňa sú to všetko silné itemy, ale nepôsobia dojmom all in one ako napr. Jalal's, kde je úplne všetko (stats, skills, resisty, sustain)
http://imgur.com/wrHpjQ7
http://imgur.com/ERwVEv8
http://imgur.com/wOWjUXh
Na unikátoch sa ďalej usilovne pracuje
Návrhy sú vítané
“If you only read the books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.” -H.M.
- Dark_Deamon
- Archangel
- Příspěvky:5418
- Currenly, I'm playing:Diablo 2
- BattleTag:DarkDeamon#2454
- Bydliště:Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Item system - diskusia, nápady
Vypadá to fakt dobře, ale musí to být neskutečná piplačka vymýšlet tolik různých kombinací a ještě si hlídat, aby náhodou něco nebylo moc op.