EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Moderátor:Dark_Deamon

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334
EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Příspěvek od ZOMB » 28.09.2021, 13:49 hod.

Jméno: VitalityExplosion
Level: 78 :dead:
Čas: 25h 22m
Pozice: A3 Hell
Build: Missile Enchantress (Exploding Arrow, 20 Energy Shield, 20 Telekinesis, 20 Fire Mastery, 20 Warmth, 20 Enchant + Glacial Spike)
Omezení: Žádné body nesmějí být investované do vitality, opakované nájezdy povoleny, /players libovolné, untwinked
Videa: Playlist

Úvod
Zdravím všechny diablisty :wave:
Tak jste mě přesvědčili a koupil jsem si Diablo 2: Resurrected (D2R). Rozhodl jsem se hrát takovým stylem, který mi nejvíc vyhovuje - HC untwinked průchody hrou s různými omezeními. Styl jako dělaný pro HC příběh. Takže budu veškeré své hraní nahrávat a dávat na svůj YouTube kanál a sem budu popisovat postup s postavou, poznatky z D2R apod. A jako první postavu jsem zvolil jeden z mých oblíbených buildů - Missile Enchant Sorceress (no vitality) - kterou jsem za poslední rok několikrát jel, ale pokaždé zařvala a nedosáhla titulu guardian. To se teď třeba změní.

Missile enchant - co to je? Ve zkratce - jedná se o zaměření na kombinaci skillů Enchant, Fire Mastery, Exploding Arrow a Pierce. Enchant přidává +fire dmg (to hledám i na gearu), které se přidává nejen k poškození samotného šípu, ale i k explozivnímu poškození Exploding Arrow. Toto explozivní poškození je bonusy +% fire dmg (Fire Mastery) navýšeno hned dvakrát. No a díky průrazu (pierce) je exploze aplikována v houfu monster na každé z monster hned několikrát (kdo někdy jel amazonku se zaměřením na Exploding Arrow / Freezing Arrow - víte o čem je řeč). Jinými slovy - DĚLO.

Nutno podotknout, že aby postava fungovala jako smrtící dělo, potřebuje některé kusy vybavení:
  • Luk / kuš střílející Exploding Arrow a poskytující nějaký pierce. Top je v tomto smyslu Demon Machine (66% pierce, výborný AR bonus, ale těžká na sehnání), druhá zbraň na ráně je Kuko Shakaku (50% pierce, velký +fire dmg bonus)
  • Razortail (nutnost pro +33% pierce)
No a aby to nebylo tak lehké, rozhodl jsem se neinvestovat žádné body do vitality (protože proč ne). Přímo se tedy nabízí investovat drtivou většinu bodů do energie a zkombinovat to s Energy Shieldem (+ Telekinesis).

Příběh

A1 Normal
Začátek jako každý jiný - nastavuji /players8 a vydávám se z města. Den of Evil šlo dobře, první problém ale nastal u Blood Raven - nebyla nějak posílená oproti originálu? Možná se mi to jen zdá, možná je to nízkou hladinou životů, ale nepamatuju si, že by mi kdy dělala takové problémy. Příště musím vychlastat mraky Antidote lektvarů, to poison damage bylo příšerné. Ale nakonec podlehla a odměnou mi byla mercyně Elly.
Další zastávkou byl Rakanishu, u kterého jsem naexpil pár levelů.
Pak jsem osvobodil Caina a zakempil u Countess. Musel jsem chvíli počkat, než mi dropla Tal, abych si mohl vyrobit Stealth. Na /players8 jsem dál expil u komtesy, protože mi dropla Ral (hned několikrát), takže jsem expil do levelu 19, abych si mohl vyrobit a rovnou nasadit Leaf.
Snižuji na /players1 a postupuju dál až k Andy. Měl jsem z ní celkem bobky (protože málo life), takže jsme se před bojem preventivně nadopoval a šel jsem na to. Drop za nic nestál.

A2 Normal
První věc - vyměnil jsem mercyni za Neeraje, který poskytuje auru Prayer a zůstane se mnou už napořád. Možná se divíte, proč právě Prayer. Je to kvůli tomu, že pro tuto postavu je Prayer tou nejlepší aurou od merce - vzhledem k tomu, jak funguje regenerace životů a co s mercem hodlám dál dělat (Insight -> dvojnásobná regenerace života!). Abych to trochu vysvětlil - ve hře se život a mana regenruje různým způsobem. Zdroje regerace života (včetně Prayer) poskytují pevný počet života / s, regenerace many poskytují procentuální množství many / s. Tedy čím více života máte, tím menší procento života vám Prayer každou sekundu regeneruje, a čím méně many máte, tím méně many (jednotkově) se vám každou sekundu regeneruje. Proto je tato postava jako dělaná pro regeneraci obojího - protože má málo života, a hodně many, tak oba typy regerace jsou pro ni velmi silné.
Aktem 2 jsem víceméně prosvištěl. Nějaký čas jsem strávil až v kobkách, kde jsem expil na level 26, abych byl na Duriela co nejvíc připravený (rozuměj měl alespoň 3 body v Energy Shieldu).
Pokud jsem měl u Andy bobky, u Duriela jsem je měl dvojnásobné. Takže jsem si opět šňupnul a šel na to. Drop bída.

A3 Normal
Rovněž prosvištěný. Obvykle s některýma postavama expím u Sariny, ale jelikož by level 30 žádnou převratnou změnou pro tuto postavu nebyl, šel jsem rovnou k Mephovi. Těsně před ním se mi nějak rozbil Merc a odmítal být očarován Enchantem. Tentokrát žádné drogy, na Mepha jsem si celkem věřil - a taky to bylo celkem rychlé. Drop nic.

A4 Normal
Opět prosvištěno. Z Diabla jsem měl respekt, ale nakonec i on po trochu delším souboji padl. Drop nic moc.

A5 Normal
Zde obvykle trávím se svýma postavama mnoho času a ani tato není výjimkou. Důvodem je totiž to, že se tu vyskytují dva superunikátní bossové s miniony, ne kterých se velmi dobře expí - Eldritch (level 34) a Pindleskin (level 45). Vzhledem k tomu, jak expení v D2 funguje, se vyplatí na nízkých levelech expit na monstrech, od kterých se level postavy liší maximálně o 5. Tedy - pokud je postava na úrovni 29-39, vyplatí se expit na Eldritchovi (a jeho minionech), a pro levely 40-50 se vyplatí expit na Pindlovi. A to jsem taky udělal.
U poskoků Pindla droplo i tohle pěkné bacátko a rovnou si ho nechal osocketovat. Možná se divíte, proč zabíjím společně s Pindlem i tyhle zombíky. Kdyby mi šlo čistě o expy, skutečně zabíjím jen Pindla a jeho miniony. Nicméně mně jde i o předměty (runy, socketovatelné předměty apod.) - a na to je ten hlouček ideální (jak jste mohli vidět).
Nakonec jsem dosáhl levelu 51 a dosáhl svého cíle - mít v ES i Telekinesis 20 bodů. Mohl jsem jít i jinou - více ofenzivní cestou (např. maxovat Fire Mastery) - ale radši jsem zvolil více defenzivní cestu. Nightmare je nebezpečný.
No a pak už to šlo ráz na ráz. Stařešinové padli bez odmlouvání a totéž se dá říci i o vlnách. Samotný Baal příliš netrápil.
Pak jsem si odkočil i ke kravám a následně jsem zamířil do A1, abych si sehnal gemy, abych se docubil ke klíčové runě Sol. Následně jsem si vytvořil Insight. Výsledkem je jeden z nejhorších rollů v historii lidstva, ale lepší než drátem do oka.

A1 Nightmare
Prosvištěno. Countess nic moc. U Andariel mi padl Hellcast - což sice není ideální zbraň, ale poskytuje Exploding Arrow, takže aspoň něco. Andy trochu potrápila, ale nakonec padla.
Zároveň byla Andy moji další zastávkou, plánoval jsem se u ni trochu zdržet (čti - provést stovky runů), než mi padne nějaký základní equip, včetně vysněné Kuko Shakaku či Razortailu. Hned druhý run padla pěkná hůlka, která mi přišla velmi vhod. No a hned sedmý run jsem musel vytřeštit oči, protože mi padla ona vysněná zbraň - prozatím jsem ji uložil do truhly, dokud nebudu mít více bodů ve Fire Mastery. I když by se tam dalo zdržet déle, úplně mi to stačilo, a tak zastávka u Andy skončila mnohem dříve, než jsem si původně myslel.

A2 Nightmare
Opět prosvištěno. Duriel nic nedal.

A3 Nightmare
Není čas ztrácet čas. Jen jsem vyřídil nutné věci a cestou mi droplo něco, co jsem opravdu nečekal. (identifikace)
Mephisto nic zajímavého nedal.

A4 Nightmare
Rychlovka. Hellforge dala Shael. U Diabla jsem to vzal radši opatrně a pomalu, většinu práce měl na svědomí merc. Drop nezajímavý.

A5 Nightmare
A máme tu opět můj oblíbený A5. Byl jsem na levelu 54, což je na hell docela málo. Taktika byla jasná - nastavit /players8 a opět expit na Eldritchovi - jen si dávat bacha na Mana Burn modifikátor. Poprvé jsem vytřeštil oči, když mi padla druhá klíčová část gearu. Podruhé jsem vytřeštil oči, když mi padl první setový amulet (za celou hru). Zanedlouho poté mi padla další moc pěkná hůl. A pak mi hned dropla jedna z nejlepších helem ve hře (pro mě i pro merce).
Celkem jsem u Eldritche naexpil na level 67 (abych mohl nasadit amulet). Díky novým levelům a posílené fire větvi už se dostavil vhodný moment pro přechod na výbušné šípy. Nasadil jsem Kuko Shakaku, Razortail a Tal Rasha's amulet a jelo se. Stařešinové moc nezlobili. Ve WSK mi droplo pěkné dvousocketované brnění, takže jsem si uvařil nový Stealth a uvědomil si, že mám vlastně od Larzuka slíbený socket, takže jsem jej využil na oshaelování luku. Vlny nezlobily, a Baal už pak byl taky v pohodě (akorát na mě castil tu otravnou kletbu "Blood Mana" - kterou možná ani neznáte, protože ji castí jen na specifické postavy - a způsobuje, že kdykoliv zacastíte kouzlo, množství odsáté many vám odsaje z života).
Nakonec ale také padl, nic dobrého však nedal.
Krávy pak byly celkem v klidu a konečně jsem si užíval situaci, kdy jsem nadělal více škody než merc. Dokonce i něco pěkného padlo.

A1 Hell
Na Hell jsem vstoupil se zápornými odolnostmi, ale to mi vůbec nevadilo - Energy Shield pohltí přes 80% poškození, takže pokud mám dost many, jsem v suchu. Hned na začátku mě překvapila Lem. Den of Evil jsem vyčistil bez větších problémů. Blood Raven trochu pozlobila, ale i ona nakonec podlehla. Vysvobodil jsem Caina a zamířil ke komtese, která ale moc štědrá nebyla.
Tento moment zřejmě nejlépe ukazuje, v čem je ES Sorcka tak výjimečná - nízký život, conva a amplifa? Žádný problém! Tyhle věci totiž ES nijak neovlivňují, a pokud má hráč dostatek DR (Damage Reduced by X) a MDR (Magic Damage Reduced by X), o odolnosti se nemusí vůbec starat (dokud má dost many).
Protloukl jsem se až k Andy, která sice ihned zabila merce, ale i ona nakonec podlehla kouzlu mých výbušných šípů. Drop jsem očekával lepší.
Následně jsem si udělal pár koleček Mauzolea a Krypty - tamější nepřátelé (kostry a mí jmenovci) jsou pomalí a nejsou imunní vůči ohni ani chladu - takže je lze mrazit a zároveň je můžu zabít i já. A je z nich dost expů. Z dropů bych vyzdvihl především prsten, ze kterého se vyklubal Dwarf Star. Jelikož MDR (15) je pro tuto postavu velmi užitečné (i +40 life), přišel na prst.
Pak jsem si zagemblil a vzešel z toho tento skvost. Duskdeep tedy šla do truhly.
Následně jsem pár hodin strávil u komtesy. Chtělo to po kryptách nějakou změnu, a stále jsem hledal brnění se 3 sockety, abych mohl mercovi uvařit Treachery. To jsem sice nenašel, ale dostal jsem třeba Skin of the Vipermagi, které nahradilo můj dosavadní Stealth. Cestou jednoho z dalších runů padla Pul. Celkem jsem naexpil na level 78.

A2 Hell
V tomto aktu se nic zajímavého nestalo, víceméně prosvištěno, neměl jsem důvod se nikde zdržovat. Duriel byl na trochu déle, ale nakonec padl, byť mercovi musely pomáhat drogy. Dropem nepotěšil.

A3 Hell
Vlastně to šlo dobře - svižně a bez problémů. Dokud jsem neudělal kritickou chybu. Jakmile jsem viděl manu klesnout na nulu a život téměř na nulu, pomyslel jsem si: "A jsem mrtvej". Chvíli mi trvalo, než jsem se vzpamatoval a uvědomil si, že vlastně tuhej nejsem, ale naděje na přežití velmi nízké. Už mě ani ta fullka nezachránila. A ano, byl to mana burn boss (+ extra strong).

Poznatky k Diablo 2: Resurrected (postřehy, bugy a další nezvyklosti):
  • S touto postavou mám nějaké až podezřele velké štěstí na dropy (Tal Rasha's amulet, Kuko Shakaku, Razortail, Vampire's Gaze, War Traveler)
  • Mana burn bug je ve hře stále přítomen - zásah od mana burn bossů či jejich minionů vysaje celou manu (namísto pouze části odpovídající reálnému poškození - smrťák pro tuto postavu).
  • Nebyla Blood Raven (normal) posílena?
  • Loading screeny jsou otravné (načítání trvá jednotky sekund), což je nepříjemné především při krátkých opakovaných nájezdech typu Pindleskin a Eldritch. Pokud při MF turnaji povolíme oba typy hry (originál i resurrected), lidé hrající resurrected budou v nevýhodě.
  • Loading screeny jsou nebezpečné. Zatímco vy čekáte, hra běží dál, což je nebezpečné při přechodu mezi lokacemi (např. waypoint, portal).
  • Exploze Fire Enchanted bossů na NM se mi zdá bezpečná (oproti originálu) - ale radši jsem to moc netestoval.
  • U merce nově vidíte úroveň jeho skillů a jejich efekt. Na normalu jsem si najal defenzivního merce (Prayer), na nightmare však jeho obrazovka nesprávně ukazovala Thorns auru.
  • Nastavení /players se musí nastavit v každé hře znovu (nepřenáší se mezi hrami). Otravné při opakovaných nájezdech. Naštěstí se text v konzoli dá zkopírovat a vložit (Ctrl+C).
  • Chtělo by to zbytek funkcionalit z PlugY - nekonečná truhla se šikne, stejně jako zobrazování ilvl na předmětech.
  • Pokud máte kostku v inventáři, a v kostce neidentifikované věci, Cain je neidentifikuje - identifikuje pouze to, co je přímo v inventáři.
Naposledy upravil(a) ZOMB dne 01.10.2021, 08:16 hod., celkem upraveno 1 x.
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

lulinak
Doom Knight
Příspěvky:442

Re: EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Příspěvek od lulinak » 28.09.2021, 20:53 hod.

díky za návod, jel jsem až do Hell Druida podle tohoto návodu ale Act 2 na Hell už moc nedávám, častější kombinace extra fast a mana burn (asi i ten bug co tam je) je konečná, a to dávám většinu do vitality a ressy mám kolem 40 procent
https://www.youtube.com/watch?v=mrX2yX1KRRo

Zajímavá kombinace sorcka s lukem, zkusím totéž, vypadá to velmi hratelně

Uživatelský avatar
Dark_Deamon
Archangel
Příspěvky:5420
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:DarkDeamon#2454
Bydliště:Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Příspěvek od Dark_Deamon » 29.09.2021, 08:08 hod.

ZOMB píše:
28.09.2021, 13:49 hod.
[*] Loading screeny jsou otravné (načítání trvá jednotky sekund), což je nepříjemné především při krátkých opakovaných nájezdech typu Pindleskin a Eldritch. Pokud při MF turnaji povolíme oba typy hry (originál i resurrected), lidé hrající resurrected budou v nevýhodě.
Dokud bude především v D2R Cold Mastery prolamovat cold imunitu u monster, tak D2R bude pro MF turnaj zakázáno.

Uživatelský avatar
Fraxinus
Adviser
Příspěvky:3398
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:Fraxinus#2208
Bydliště:Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Příspěvek od Fraxinus » 30.09.2021, 20:52 hod.

DD: Já bych nebyl tak přísný. Jen bych zakázal cold sosny. Kvůli jednomu bugu týkajícího se jedné větve skillů u jediné postavy je podle mě nesprávné zakazovat celou tu hru. Zvláště když jsem tady zaznamenal příspěvky, jak se lidi těší na to, až budou ten turnaj hrát v D2R.
...Ancients, go, go go!
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Příspěvek od ZOMB » 01.10.2021, 08:26 hod.

lulinak píše:
28.09.2021, 20:53 hod.
Zajímavá kombinace sorcka s lukem, zkusím totéž, vypadá to velmi hratelně
Inspiroval jsem se zde: https://youtu.be/hIVBtFxOZXI
Chce to ale hodně vybavení než je silná.
Dark_Deamon píše:
29.09.2021, 08:08 hod.
Dokud bude především v D2R Cold Mastery prolamovat cold imunitu u monster, tak D2R bude pro MF turnaj zakázáno.
Je fakt, že tohle je oproti originálu hodně přesílené.
Fraxinus píše:
30.09.2021, 20:52 hod.
Já bych nebyl tak přísný. Jen bych zakázal cold sosny.
Souhlas. Ale budou se muset změnit některá pravidla - např. to týkající se toho, že každý nalezený předmět musí hráč vlastnit (v truhle). V D2R není nekonečná truhla a zřejmě nikdy nebude - PlugY nikdy nepůjdou překlopit do D2R (kvůli omezením Blizzardu).


Jinak příběh je hotový, dodal jsem zbytek do prvního příspěvku.
Další na řadě je Blaze Sorceress.
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Uživatelský avatar
Fraxinus
Adviser
Příspěvky:3398
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:Fraxinus#2208
Bydliště:Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Příspěvek od Fraxinus » 01.10.2021, 21:45 hod.

Zomb: Řekl bych, že dosud na tohle stačilo čestné slovo a jako důkazní materiál u vzácnějších kousků postačovaly vždy screenshoty. Plugy nepůjdou překlopit do D2R zatím jen proto, že ten program je stavěný na engine staré hry. Do D2R by se musel udělat úplně odznova. Zkoušel jsem, zda D2R bude schopné načíst nekonečnou truhlu z Plugů a ani náhodou. S truhlou z Plugů mi hra nešla vůbec spustit. Ale to se časem podá, doufejme.

Mimochodem, škoda toho úmrtí. Ale příští postavu s blaženou dáš. :wave:
...Ancients, go, go go!
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)

Uživatelský avatar
ZOMB
Warlord
Příspěvky:2703
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:zomb#2334

Re: EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Příspěvek od ZOMB » 02.10.2021, 05:51 hod.

Fraxinus píše:
01.10.2021, 21:45 hod.
Plugy nepůjdou překlopit do D2R zatím jen proto, že ten program je stavěný na engine staré hry.
Bohužel to tak není, ten důvod je jiný. Hodně teď sleduju modovací scénu kolem D2R - lidi už např. vytvořili x45 mod pro D2R, ale to vlastně není žádné překvapení, protože se tam jen upravují textové soubory. Horší je, když chce člověk upravit kód - to je zakázané. Konkrétně k Plugům a D2R se už vyjádřil autor:
Good news : PlugY 14.03 is out.
Bad news : I won't do PlugY (infinity stash) for Diablo II Resurected because Blizard doesn't allow modding (binary editing).
Fraxinus píše:
01.10.2021, 21:45 hod.
Mimochodem, škoda toho úmrtí. Ale příští postavu s blaženou dáš.
Díky, zatím je na dobré cestě :) (včera dokončila NM)
Fanoušek, hráč a modder hry Diablo 2
Obrázek

Uživatelský avatar
Fraxinus
Adviser
Příspěvky:3398
Currenly, I'm playing:Diablo 2
BattleTag:Fraxinus#2208
Bydliště:Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: EnergyExplosion - NoVitality Missile Enchant Sorceress (D2R HC příběh)

Příspěvek od Fraxinus » 02.10.2021, 08:23 hod.

Pamatuju si, že plugy na 1.14 taky původně neměly být. Uvidíme, co přinese budoucnost. Zatím je hype z nového kabátku, ale lidi začnou časem tlačit na to, aby nějaké staré dobré mody začaly fungovat i na D2R.

S novou sosou hezky jedeš, ale tentokrát dávej bacha, a neteleportuj se do neprozkoumaných a nevyčištěných lokací, ať se neportneš zase do hloučku mana burn bosse.

Vrátím se k té tvé Blood Raven, která byla přespříliš silná. Té se totiž náhodně vygeneruje equip podobně jako na Valkyriji, a tak jsi zrovna dostal na Blood Raven něco hnusného. Vysoký max dmg mod na luk a +20 poison dmg over 2 seconds. A když tě trefuje jeden šíp za druhým, je to hnusota fialová. V 1.13 i 1.14 se mi ta stávalo dost a dost.
...Ancients, go, go go!
Current Project: Popis skillů na Diablo2 centrále - zde je k nahlédnutí (100 % completed)

Odpovědět

Zpět na „HC příběhy“